Site icon מקומון רמת גן

ברית ערים לאיכות חיים

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, חתם השבוע, יחד עם ראשי הערים של פורום ה-15 על אמנת "ברית ערים לאיכות חיים וסביבה" שהושקה השבוע בטקס מכובד במעמד השר להגנת הסביבה, סגן שר הפנים, ראשי ערים, מנכ"לים וארגוני סביבה

גבעתיים הייתה בין 15 הערים העצמאיות בישראל (פורום ה-15), שהשתתפו אתמול בטקס במעמד השר להגנת הסביבה, זאב אלקין וסגן שר הפנים משולם וכלל ארגוני איכות סביבה ואורחים נוספים מהארץ ומחו"ל.

פורום ה-15 ערך במהלך האירוע תערוכה שכללה מיצגי טכנולוגיה ומוצרים מתחום איכות הסיבה והוקרנו סרטונים של פעילויות סביבתיות אותן עורכות הרשויות.

ברית ערים לאיכות חיים. צילום באדיבות דוברות עיריית גבעתיים

הערים שהצטרפו לתכנית מביעות למעשה את נכונותן ומחויבותן לצעדים משותפים שנועדו לקדם עירוניות המבוססת על שיקולי סביבה וקיימות בתחומי פעילות הכוללים אנרגיה ובניה, פסולת וצריכה, ניהול רשותי בר קיימה של המוסדות העירוניים, תחבורה בעיר ועריכת פעילויות והסברה להנעת הקהילה העירונית לשינוי.

התכנית מבוססת על חזון הקיימות העירונית – קידום איכות החיים והסביבה בעיר, באופן שעונה על צורכי ההווה, בלי לפגוע ביכולתם של הדורות הבאים לספק את צרכיהם. מטרת התכנית היא להציב סטנדרט אחיד לקידום קיימות עירונית ולספק בידיהן כלים להתמודדות עם מגוון האתגרים הסביבתיים, החברתיים והכלכליים שמציבות בפניהן מגמות גידול האוכלוסייה, העלייה בצפיפות, בגודש ובזיהום האוויר. התכנית תתרום לטיפוח עירוניות חיה ומשגשגת, שתעצים את הקהילה העירונית ותעודד את התושבים לצאת לרחובות ולגנים, להיפגש אלו עם אלו וליהנות מחיי פנאי איכותיים בעיר. הערים שחתמו על הצטרפותן לתכנית הן: אשדוד, אשקלון, באר שבע, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר-סבא, נתניה, פתח תקוה, ראשון-לציון, רחובות, רמת-גן, רעננה, ותל אביב-יפו

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "כעיר השנייה בצפיפותה בישראל, אנו מתמודדים עם אתגרים סביבתיים רבים. חובה עלינו כעירייה, לפעול ביעילות ובאחריות למען שיפור איכות החיים ואיכות סביבת המגורים בעיר. אני מאמין באופן אישי בחזון של תכנית ברית ערים לאיכות חיים וסביבה אותו מוביל פורום ה-15, שתציב כללים ישימים ואחידים לקידום קיימות ועירונית ותעמיד את ערי ישראל בסטנדרטים של הערים המובילות בעולם".

Exit mobile version