Site icon מקומון רמת גן

בריאות נשים והרפואה הסינית

רבים מאיתנו מתקשים לקבל את הרפואה הסינית ומתייחסים אף בזלזול לכל פרקטיקה רפואית השונה מהפרקטיקה המערבית. אך אולי הגיע הזמן לראות את הדברים מפרספקטיבה אחרת; הציפיות שלנו מהרפואה המערבית הפכו למוגזמות, אנו מצפים לתרופות פלא לכל בעיה ומשחררים את עצמינו מכל אחריות להרגלי החיים שלנו ומסרבים לראות כי הם מקור למחלות; למשל הקשר בין תזונה לא בריאה וחיים מלאי סטרס לבין מחלות. הרפואה הסינית לעומת זאת באה בגישה שונה. על פי הרפואה הסינית האדם צריך לחיות בהרמוניה עם העולם וזו תפיסת יסוד ברפואה הסינית וממנה נגזרים הטיפולים השונים.

הרפואה הסינית יכולה לעזור לנו מאוד בנושאים הקשורים לבריאות האישה; כמו נושאי פריון, לידה, גיל המעבר, בעיות הורמונליות, הסדרת המחזור ועוד. אלו הם בעיות ותחומים הקשורים לאיזון הטבעי ואין דרך טובה יותר להחזיר את הגוף לאיזון מאשר טיפולים טבעיים. התרופות המערביות מתקנות דבר אחד ומקלקלות דבר אחר, הן אינן מטפלות בשורש הבעיה אלא רק בסימפטומים ועלולות להביא אותנו למצבים של העמסת הגוף בתרופות שונות אשר כל אחת מנסה לתקן את הנזק של השנייה.

רפואה סינית. תמונה: pixabay

בעוד הרפואה המערבית עצמת את עיניה ומסתכלת על הבעיה בצורה נקודתית, הרפואה הסינית המסורתית שמה את האישה במרכז ומתחילה את הטיפול באבחון מעמיק של הבעיה. האבחון מתחיל בשיחה על מנת להבין את מהות הבעיה, את ההיסטוריה הרפואית ואת הכוחות האנרגטיים המשפיעים על בריאות האישה. כמו כן ישנן בדיקות שונות (דופק, לשון, דם…) המשלבות פרקטיקות של הרפואה הסינית עם בדיקות קונבצינאליות.

לאחר שהמטפל ביצע את האבחון ניתן להתחיל להתאים את הטיפול הייחודי עבור האישה; טיפול הלוקח בחשבון את הזרימה והמחזוריות, זו אשר בטבע וזו אשר בגוף האישה. מכיוון שהרפואה הסינית אינה מתמקדת בסימפטומים אלא במקור הבעיה, נשים בעלי בעיות דומות עלולות לקבל טיפולים שונים; כל אישה באה מרקע שונה, היסטוריה רפואית שונה והשפעות אנרגטיות שונות.

נשים רבות פונות לרפואה הסינית המסורתית, המצליחה להתמודד בהצלחה גדולה עם בעיות הקשורות בבריאות האישה, וזוכות לשיפור באיכות החיים ללא תופעות הלוואי המאפיינות את הרפואה המערבית.

 

Exit mobile version