Site icon מקומון רמת גן

בקשת חופש המידע: רמת גן במקום השני בארץ

ארנונה רמת גן

צילום: אביחי טבק

הדוח השנתי אודות יישום חוק חופש המידע ברשויות המקומיות לשנת 2019 שהתפרסם הבוקר קבע כי רמת-גן בין שלושת הערים המובילות בהיענות לבקשות של חופש המידע עם כ-90% בקשות שנענו באופן מלא. מתוך כ-174 בקשות לנתוני מידע שהתבקשו מהעירייה, ב-85% ניתן מענה מהיר שנע בין ימים בודדים ועד 30 יום לכל היותר.

דוח הרשויות המקומיות של היחידה הממשלתית לחופש המידע ומשרד הפנים קובע: רמת-גן מובילה במדדים של חופש המידע עם כ-90% בקשות שנענו. הדוח השנתי אודות יישום חוק חופש המידע ברשויות המקומיות התפרסם הבוקר. הדו"ח, סוקר את יישום חוק חופש המידע בשנת 2019 בעיריות, במועצות האזוריות ובמועצות המקומיות ברחבי הארץ ולראשונה מפורסמים בו נתונים בפילוח לפי שם הרשות.

על פי הדיווחים של הרשויות כ- 80% מבקשות נענות באופן מלא, וכ- 77% אחוזים מהבקשות נענו בתוך 30 ימים בלבד, כשברמת גן נענו 92% מהבקשות כש-93% מתוכן נענו תוך פחות מ-30 יום. בסה"כ נדחו 10 בקשות חופש המידע בלבד ברמת גן בכל שנת 2019, בשלוש הופסק הטיפול בשל אי תשלום אגרה ובקשה אחת עדיין פתוחה וטרם נסגרה, על פי מחברי הדו"ח.

יש לציין כי אגרת הטיפול בבקשת חופש המידע ברמת גן נחשבת נמוכה מאוד ומועדה לעודד את התושבים להשתמש בכלי החשוב הזה, כשבכל שנת 2019 גבתה העירייה סך הכל 3,440 ש"ח עבור 172 בקשות – ממוצע של 20 ש"ח לבקשה.

כאמור, את רשימת הרשויות הגדולות (מעל 100 בקשות בשנה) שבלטו לטובה בזמני מענה קצרים מובילה עיריית אשדוד (93% מהבקשות נענו תוך פחות מל- 30 יום) עיריית רמת גן (90% מהבקשות) ועיריית תל אביב (83%).

על פי דיווחי עיריית רמת גן, השנה ישנה עלייה במספר הבקשות המתקבלות באגף הדוברות האמון על חוק חופש המידע והממוצע החודשי עומד על כ-30 בקשות חופש המידע ברמת גן. חשוב לציין כי פניות המגיעות במסגרת חוק חופש המידע, מאפשרות לעיתים חשיבה מחודשת והתייעלות פעילות הרשות על כל אגפיה.

מירב הבקשות בנושא חופש המידע שמועלות כלפי עיריית רמת-גן עסקו בנושא מידע על מפגעים בעיר כמו סתימות ביוב ופיצוצים בצנרת ובמקרים של מזג אוויר סוער.

לדברי ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן "דוח הרשויות המקומיות מציג את הסטנדרטים הגבוהים שהצבנו בכל הנוגע לשקיפות עבודת העירייה והשירות לתושב. המענה המהיר שאנו נותנים לתושבים ולכל אזרח שמבקש לקבל מידע רשותי לפי חוק, הוא נדבך אחד מתוך מערך שלם שאנו מפעילים ליידוע ולשיתוף ציבור התושבים ברמת-גן. אנו מתכוונים לשמור על מיקומינו במדד ואף לשפר אותו בשנה הבאה".

Exit mobile version