Site icon מקומון רמת גן

בקרוב: צריכת החשמל היומית של משען אפעל תסופק מחשמל ירוק

יום איכות הסביבה הבינלאומי צוין אמש (שבת) ברחבי העולם ולרגל המאורע פרסמו ברשת משען את פעולותיה של הרשת בנושא קיימות ושמירה על הסביבה. מנכ"ל משען עמרי כהן סיפר כי כבר בקרוב צריכת החשמל היומית של דיור מוגן משען אפעל תסופק מחשמל ירוק.

משען – תהפוך בקרוב לרשת הדיור המוגן לא רק הגדולה בישראל, אלא גם הירוקה בישראל. זאת בעקבות החלטתה לפרוס עד לסוף השנה מתקנים סולאריים על גגותיה, במטרה לתרום לאיכות הסביבה, להפחית את פליטת גזי החממה ולעבור לייצור חשמל מאנרגיה ירוקה.

אחד מהבתים שנבחרו למיזם החשמל הירוק הוא משען רמת אפעל. במקום יותקנו פאנלים סולאריים שאמורים לייצר חשמל בהיקף שיספק את הצריכה היומית של הבית, שהוא הגדול ביותר ברשת משען. מדובר בהשקעה כלכלית של רשת משען לייצור חשמל נקי ובריא יותר.

לרשת משען 9 בתי דיור מוגן ועוד 3 כפרי נוער, הפרוסים מחיפה ועד באר שבע לרבות ירושלים, תל אביב, חולון, גבעתיים וכפר הגמלאים נווה אפעל.

מנכ"ל משען, עמרי כהן, אומר כי משען רואה בחזון איכות הסביבה וטיפוח האנרגיה הירוקה ערך עליון והיא משקיעה כל העת בשדרוג המתקנים והתשתיות של הרשת שהוקמה לפני 90 שנה, לתקינה ירוקה. כך למשל הרשת עברה משימוש בסולר וגפ"מ להפעלת דודי קיטור ותנורי הסקה לצ'ילרים ומשאבות חום ושימוש בחשמל המיוצר מגז טבעי. גם מערכות המיזוג שודרגו למערכות חדשניות, חסכוניות יותר בצריכת האנרגיה ואפקטיביות יותר בתפוקה שלהן.

משען רמת אפעל. צילום: יחצ

כהן הדגיש כי משען שהינה חברה לתועלת הציבור תשקיע את כל ההכנסות ממיזם החשמל הירוק במיזמים ירוקים נוספים ולרווחת דייריה.

החשמל הירוק שייוצר על גגות משען מוערך ב 1200 קילווט והוא יספק את צריכת החשמל היומית של רשת משען, המונה כ-2,500 דיירים ו 1500 עובדים. המתקנים הסולאריים יוקמו על 40 גגות ב-11 אתרים שיישתרעו על כ 25,000 מ"ר, בבתי הדיור המוגן חיפה, ירושלים, באר שבע ,חולון גבעתיים, אפעל, תל אביב ובמטה הרשת. המתקן הירוק הגדול ביותר יוקם בכפר הגמלאים משען נווה אפעל.

משען כבר נקטה בצעדים מעשיים על מנת להגשים את ההחלטה. פורסם מכרז להתקנת והפעלת המתקנים הסולאריים ובימים הקרובים תתקבל ההחלטה מי זכה במכרז

Exit mobile version