Site icon מקומון רמת גן

בקרוב: מקימים את עמק הסיליקון של ישראל – ברמת-גן

בביקור ראשון של הנהגת העיר החדשה בבית חולים שיבא, סוכם על מספר שיתופי פעולה ייחודים, שימתגו את רמת-גן כעיר הבריאות של ישראל. ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "פנינו אל העתיד ומרמת-גן תצא בשורת החדשנות לכל הארץ. שילוב הכוחות בין העירייה לבית חולים שיבא יוליד תרומות רבות למען ולרווחת הקהילה. בין היתר, נפעיל מרכז לחדשנות רפואית – הראשון מסוגו בישראל, נטפח את דור העתיד של הרפואה ונקדם שיתופי פעולה ברמה הבינלאומית. יש למה לצפות".

לראשונה מאז כניסתו לתפקיד, ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, הגיע לביקור בבית חולים שיבא ונפגש עם מנכ"ל שיבא, פרופ' יצחק קרייס וההנהלה הבכירה של בית החולים. בביקור לקחו חלק גם ממלא מקום ראש העיר, ליעד אילני, סגן ראש העיר, דוד מנחם, המשנה למנכ"ל, סיגל חורש וסמנכ"ל תשתיות, עזרא נחום.

במסגרת הביקור, הדגיש ראש העיר כי  הקשר בין רמת-גן למרכז הרפואי שיבא אינו מסתכם בהיבטים המוניציפליים בלבד וכי בכוונת ההנהגה החדשה לקדם שיתופי פעולה ייחודים לרווחת התושבים. זאת במטרה להפוך את רמת-גן לקריית בריאות רחבה ומגוונת, שתהווה מודל ארצי לקדמת הרפואה בישראל.

בעקבות הפגישה הוחלט להרחיב את היוזמות החינוכיות המופעלות כיום בעיר, לטיפוח דור העתיד של הרפואה בישראל. בנוסף, יתחזק שיתוף הפעולה בין עיריית רמת-גן, בית חולים שיבא ואוניברסיטת בר-אילן לטובת קידום פרויקטים חדשניים. עוד הוחלט על סלילת הדרך להקמת עמק הסיליקון הישראלי בתחומי הביו-מד והחדשנות הרפואית וקידום כנס בינלאומי בהשתתפות שרי בריאות ממדינות ה-OECD.

ראש עיריית רמת-גן עם מנכ"ל שיבא פרופ' יצחק קרייס. צילום: אילן ספירא

במהלך המפגש נולדה גם יוזמה חברתית ייחודית: עובדי ניקיון הפועלים בבתי הספר בעיר ובבית החולים שיבא, יעברו שיעורי שפה ומקצועות בסיס בבית ספר לקידום חברתי שבמרכז הרפואי. בשלב הראשוני נבחרה קבוצה קטנה של יוצאי אתיופיה, שעתידה ללמוד, בין היתר, קרוא וכתוב ושימושי מחשב, כשלוש שעות שבועיות, במסגרת שעות העבודה ועל חשבון המעסיק.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, בירך על המהלך והוסיף: "כילד, אני זוכר את הקשיים של סבי וסבתי, במיומנויות השפה העברית. ידע זה כוח – בכל גיל ובכל תפקיד. חברה נבחנת בקידום שוויון הזדמנויות ורמת-גן תמיד תתייצב בחזית בנושא זה. חשוב שכל עובד ובטח עובדי הכפיים, שעבודתם היום יומית היא קשה ומתישה, יזכו בהקניית והרחבת ידע בסיסי גם בגיל מתקדם. אני שמח שהעירייה בראשותי צועדת לקראת שיתופי פעולה משמעותיים, חינוכיים, כלכליים וחברתיים עם בית החולים שיבא. ביחד ניצור תקווה לעוד ועוד עובדים וכן מודל חברתי ארצי לערים נוספות".

Exit mobile version