Site icon מקומון רמת גן

בקרוב: הארנונה שלכם מתייקרת

משרד הפנים פרסם היום את שיעור העלאת הארנונה האוטומטי שיחול על הרשויות בכל הארץ. עד כמה זה הולך לפגוע לתושבים בכיס? בשנת 2020 שיעור ההתייקרות במיסי הארנונה ברמת-גן יהיה חד במיוחד – 2.58%.

משרד הפנים הודיע היום על תוכניתו לייקר את תשלומי הארנונה בשיעור חד בשנת המס 2020. לפי פרסומי המשרד, מדובר בעלייה של 2.58%, השיעור הגבוה ביותר לעליית מחירים מאז 2014.

לשם השוואה בשנה שעברה נרשמה עלייה ארצית של 0.32% בלבד. אמנם מדובר במספרים קטנים וכביכול זניחים יחסית, של עשרות או מאות שקלים בלבד, על פני שנה שלמה – בהתאם לגודל הדירה אך בראייה ארוכת טווח מדובר בסכומים בלתי מבוטלים.

מבדיקה שערכנו עולה כי בעשור האחרון התייקרה הארנונה בכ-25%, וזאת ללא קשר לאפשרות שיש לכל עיר להעלות את גובה הארנונה אף מעט יותר מעבר להעלאה האוטומטית.

במשרד המפנים מסבירים את העלייה: "מדי שנה מתעדכנת הארנונה על פי 2 המדדים הקבועים בחוק. מדי שנה ב20/5 מתעדכן שיעור עדכון הארנונה. המסמך מועבר לגזברי הרשויות המקומיות לעדכון הארנונה לשנה הבאה. שני המדדים הם אלה שמשפיעים באופן ניכר על הוצאות הרשויות המקומיות – כמו השכר הציבורי ומדד המחירים."

צילום: אביחי טבק
Exit mobile version