Site icon מקומון רמת גן

במקום לבלות עם החברים: צעירים מר"ג מתנדבים בליל ל"ג בעומר למען בעלי החיים

מדי שנה אנו מדווחים בכלי התקשורת השונים על עשרות ומאות בעלי חיים שנופלים קורבן להתעללות ואכזריות של צעירים ומבוגרים אשר משליכים אותם, אל תוך מדורות ל"ג בעומר מתוך רוע לב וכמובן בניגוד לכל חוק או מידת אנושיות. יש מי שבמקום לבלות עם חבריו סביב המדורה – יוצא להילחם בתופעה.

כבר כ-7 שנים מתקיימת בכל רחבי הארץ מסורת בערב ל"ג בעומר של סיורים במדורות על מנת למנוע מקרים מזעזעים של שריפת בעלי חיים בעודם בחיים למדורות, בעיקר גורי חתולים וכלבים. הסיורים מתקיימים בכל הארץ על ידי תושבים מתנדבים והיוזמה החלה כאן, בעיר רמת גן, לאחר שלפני 8 שנים גילו המתנדבים כי באחת המדורות בעיר נשרף ע"י בני נוער כלב באחת המדורות.

"מדי שנה אנחנו נתקלים בעשרות מקרים קורעי לב של בעלי חיים חסרי ישע שנפגעים כתוצאה מאכזריותם של צעירים" אומרת אורטל שטרית, פעילה למען זכויות בעלי החיים וממובילות היוזמה, "חשוב להגביר את המודעות ולמנוע פגיעה נוספת בחיות", היא מוסיפה.

גור חתולים. צילום באדיבות: pixabay

בשנים קודמות הצילו המתנדבים עשרות בעלי חיים שזכו לטיפול רפואי הולם ובתים מאמצים והשנה, אלך נראה שלא בעניי כולם הרגישות והאכפתיות של המתנדבים מוצאת חן, "לפני כ-6 שנים אחת המסיירות של אשקלון חזרה לרכב מהסיור כשהיא לבד ונתקלה בקבוצת נערים מתמסרים עם גורת פודל מעל המדורה, בזריזות ונחישות היא הצליחה לתפוס את הגורה ולרוץ לרכב, הנערים רצו אחריה וזרקו אבנים על הרכב. הבחורה והגורה יצאו משם בשלום, הגורה אומצה וזכתה לחיים חדשים" מספרת שחר ליאני, מייסדת ואחראית הסיורים ברחבי הארץ

לאור נסיון זה ועוד דומים לו, השנה, יתבצעו הסיורים תוך שיתוף פעולה ברמת גן יחד עם אביהוא בן משה סגן ראש עיריית רמת גן, עמותת צער בעלי חיים רמת גן ועמותת משמר בעלי החיים בישראל.

הסיורים הם סיורים רגליים של מתנדבים מעל גיל 18.

מעוניינים להצטרף ולעזור למתנדבים לעצור את התופעה?
מוזמנים לפנות לאורטל שטרית, אחראית המתנדבים ברמת גן 052-4406430 או חפשו בפייסבוק "סיורים בל"ג בעומר 2018"

Exit mobile version