Site icon מקומון רמת גן

במקום להפגין: 'רמת גן חופשית' השיקה את קמפיין הבחירות

רמת גן חופשית בראשות סגן ראש העיר עו"ד רועי ברזילי השיקה בסוף השבוע את קמפיין הבחירות לרשויות המקומיות במסעדת "שולה בחצר" בעיר בנוכחות יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, ח"כ גלעד קריב, ח"כ אפרת רייטן, ח"כ לשעבר ותושב העיר מיקי רוזנטל, סגן ראש עיריית רמת גן לשעבר מולי דור ומאות פעילים ותומכים.

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי קראה לתומכים הרבים לפעול בכל הכוח כדי להביא כמה שיותר מצביעים עבור "רמת גן חופשית" ורועי ברזילי, והוסיפה: "בשרב הכבד הזה, אתם, ראשי ותומכי רמת גן חופשית, מביאים לנו רוח של חופש, שוויון וצדק חברתי – ועל כך אני רוצה להודות לכם".

ח"כ גלעד קריב (העבודה) אמר "לא כל תנועה מסוגלת להביא כל כך הרבה תומכים לאירוע השקת קמפיין. הנוכחות המרשימה והקהל ההנהדר שנמצא פה, מעידים יותר מכל על עוצמת התנועה והישגיה. מי שרוצה עיר שדואגת לכלל תושביה, פועלת למען בעלי העסקים הקטנים, נאבקת באומץ למען זכויות להט"בקים וקבוצות המיעוט ועבור יהדות מתקדמת שמחבקת את כולם, שיצביע רמת גן חופשית. עשו זאת למען רמת גן חופשית וישראל חופשית".

יו"ר העבודה מרב מיכאלי. צילום: יח"צ

יו"ר רמת גן חופשית, רועי ברזילי, אמר בנאומו: "15 שנה מיום הקמת התנועה, מותר להביט אחורה בגאווה ובסיפוק. התנועה הנהדרת שלנו הובילה לאורך השנים שורה של יוזמות ומאבקים ציבוריים בעיר מתוך אידיאולוגיה סדורה המבוססת על ערכים של שוויון, צדק חלוקתי, הומניזם, תפיסה סביבתית מקיימת, פלורליזם ואהבת אדם.

הובלנו מאבקים למען חופש מדת וכפייה דתית במרחב הציבורי ובמוסדות החינוך, מאבקים עיקשים למען קהילת הלהט"ב, תחבורה ציבורית בסופי שבוע (הסבבוס), פתיחת מרכולים, מוסדות תרבות ומקומות בילוי ופנאי בסופי שבוע. כתנועת צעירים נחושה ואפקטיבית, רמת גן חופשית הובילה מראשיתה את הקמת מרכז הצעירים – "הקומה השנייה" – שהפך לאחד ממוקדי המפגש החשובים לצעירים בעיר. נאבקנו בגילויי שחיתות וחריגות מהנורמות המקובלות ופעלנו לקידום ערכי הקיימות עוד לפני שזה נהיה "טרנדי".

אנחנו לא נגד אלא בעד – בעד טוהר מידות, בעד עיר ירוקה ומתחשבת בסביבה, בעד להט"בים ושמירה על זכויות מיעוטים, בעד הזכויות והחופש של כלל אזרחי ישראל ובפרט תושבי רמת גן.

יו"ר רמת גן חופשית התייחס בדבריו גם להפיכה המשטרית שלדבריו "מחרבת את הדמוקרטיה ומפרקת אותנו לרסיסים".

"בלתי אפשרי להתעלם מהמציאות החברתית והפוליטית", הדגיש ברזילי, "מרגע שפרצה לחיינו ההפיכה המשטרית, רמת גן חופשית נאבקה בה בכל הכוח. היינו ועודנו פעילים במחאה ההכרחית והצודקת נגד הניסיון לרסק את מערכת המשפט ולייצר מערכת פוליטית – רקובה, דורסנית ומושחתת – שאין בה איזונים ובלמים.

רמת גן חופשית. צילום: יח"צ

מרבית חברי המועצה מעדיפים להישאר על הגדר מחשש לאבד מצביעים. אצלנו זה לא שיקול. כשיש מלחמה על הבית ועתיד הדמוקרטיה, מוכרחים "לתפוס צד". אין לנו את הפריבילגיה לשבת בחיבוק ידיים".

"מי שחושב שההפיכה המשטרית לא תפגע גם ברשויות המקומיות, לא מחובר למציאות. ממשלת החורבן מנסה ותנסה להחליש את כל מערכות חיינו, כולל הרשויות המקומיות".

שלומי בן ששון, חבר המועצה, מחזיק תיק הצעירים ושותפו של ברזילי להנהגת רמת גן חופשית, הקדיש את נאומו לבתו הפעוטה מיכאלה. "את עוד לא יודעת את זה, כי כרגע את רק בת שנתיים, אבל כשאני מביט בך אני רואה את כל התקוות הגדולות ואת כל הפחדים הכי גדולים שלי. כולם עוסקים, בבריאות שלך, בחינוך שלך, באושר שלך", אמר ופירט את השינוי שהתרחש בעיר בזכות רמת גן חופשית, "היום, כשאני מסתובב איתך עם העגלה ברחבי העיר, יש לנו את הסבבוס, יותר בתי קפה בשבת ואפילו אירועים לילדים בקרבת הבית.

"מיכאלה, להיות חבר מועצה זה כמו להיות אבא. זו לא עבודה נוצצת. בשבילי זו הזדמנות, להגשמה ולתיקון, בדאגה ובהקרבה. כל בוקר כשאני קם אני רוצה להוכיח לעצמי שאני יכול להיות הפוליטיקאי שרציתי שיהיה לי – ישר, כנה, שליח ציבור אמיתי. אלו בדיוק הערכים שמנחים את כולנו כנציגי רמת גן חופשית".

Exit mobile version