Site icon מקומון רמת גן

"במידה ועיריית רמת גן לא תסדיר את ניהול תקציב הגנים במהרה, לא תיפתח שנת הלימודים בגנים"

בעיר רמת גן נאלצות הגננות לנהל את תקציב הגן מחשבונן הפרטי וזאת בניגוד להוראת החוק. על פי חוק יש להפקיד את הכספים בחשבון בנק נפרד על שם המוסד שהגננת היא מורשת חתימה בו. אולם בפועל הרשות לא פותחת חשבונות כאלה והגננות נאלצות להפקיד את הכספים לחשבונן הפרטי.

כפי שפורסם במקומונט רמת גן בחודש יוני האחרון, בעיריית רמת גן בוחרים להתעלם מבקשת הסתדרות המורים להסדיר את נושא חשבונות הגנים העירוניים עד למועד פתיחת שנת הלימודים בגנים. לא רק שהעירייה מתעלמת מבקשת הסתדרות המורים, חמור מכך, היא מחליטה להפעיל פיילוט שרק עשר גננות יהיו זכאיות לו. אותן גננות שנבחרו לפיילוט יהיו זכאיות לכרטיס נטען ולא יפתח חשבון בנק על שמן. על הפיילוט להפוך לדבר שחל על כל גננות העיר, כפי שנדרש בחוק.

גן ילדים. אילוסטרציה. Pixabay

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד מגנה בכל תוקף את המצב שנוצר: "העירייה אינה פותחת עבור גני הילדים בעיר חשבונות תאגיד כמתבקש על פי הוראות תקנות לימוד חובה (יעוד כספי תשלומים) תשס"ד-2004. לא זו בלבד, אלא שהגננות אף נדרשות לפתוח חשבון בנק פרטי על שמן, אליו מופקדים כספי הגן. זהו מצב בלתי נסבל, שמנוגד לחוק ועלול אף לפגוע בגננות, לרבות מול רשויות מס הכנסה".

יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון: "אני מצטערת שלוקח לעיריית רמת גן 15 שנה להסדיר את הנושא. לא נסבול פיילוטים על גבן של הגננות. לא יתכן שמתוך 210 גנים הפיילוט יחול רק על 10 גננות. אני מצפה מהעירייה להסדיר את העניין במהרה ולא, שנת הלימודים לא תיפתח."

Exit mobile version