Site icon מקומון רמת גן

במותם ציוו להם את החיים

כבוד מאוחר לזוג חשוך הילדים. ראש עיריית רמת-גן, ישראל זינגר, וסגנו עו"ד מנחם דויד, השתתפו בטקס קריאת מבנה גני ילדים במרכז העיר על שמם של אלימלך דבורקין וחיה גיטל ז"ל, זוג ערירי שנפטר כבר לפני כמה עשורים, אשר תרם את הקרקע עליה עמד ביתו למען ילדי רמת-גן.

ראש העיר זינגר סיפר על הזוג: "בני הזוג מאוד רצו להביא ילדים לעולם, אבל הגורל רצה אחרת. ואולם הם לא ויתרו ותרמו את חייהם ומרצם למען כלל יתומות האזור – כך שבמקום לאמץ ילד אחד או שניים הם אימצו והפיחו חיים, ערכים ותקווה בקבוצה שלמה של בנות. בתוך הבית פעל בשנות חייהם האחרונות בית ספר שפעל על פי החזון שלהם, חזון של נתינה, תרומה לקהילה ואהבת המולדת".

הסרת הלוט מעל שלט ההנצחה בבית היתומות. צילום:ענת סודאי-אלאלוף

לדבריו, "היום פועלים במבנה הזה שלושה גני ילדים עירוניים, ובצמוד אליו פועל גן רביעי – ולא בכדי. העירייה בראשותי ממשיכה הלכה למעשה את צוואתם של בני הזוג, ומקיימת את חזונם לחינוך ילדי רמת-גן והענקת בית חם ומסגרת תומכת וערכית גם לילדי המאה ה-21". בעיניים דומעות הוא הוסיף: "בשביל רגעים כאלה, של הנצחה ומתן כבוד מאוחר, שווה להיות ראש עיר".

לדברי סגן ראש עיריית רמת-גן, עו"ד מנחם דויד, "הטקס שערכנו היום בבית היתומים והיתומות ע"ש אלימלך וחיה-גיטל דבורקין מהווה מבחינתי סגירת מעגל במסגרת מאבק שניהלת החל משנת 2009, אז נודע לי שרוצים להרוס את בית היתומים והיתומות אשר אכלס במשך שנים רבות יתומים, יתומות וילדים ניצולי שואה ולבנות במקומו שני מגדלי מגורים. לאור העובדה שבני הזוג דבורקין המנוחים היו עריריים, הרגשתי צורך להילחם נגד הריסת המקום ולמען קיום צוואתי של דבורקין – שהמקום לא יימכר ולא ייגאל. כיום, בטקס, זכיתי לסגור מעגל ולהנציח את בני הזוג דבורקין ז"ל במקום אותו הם תרמו למען יתומות ויתומי העיר רמת-גן".

Exit mobile version