Site icon מקומון רמת גן

בית צבי: מחאת סטודנטים נגד האיסור על פתיחת בית הספר למשחק

עשרות סטודנטים ובוגרי בית הספר למשחק "בית צבי" הגיעו הבוקר לפתח בית הספר ברמת גן והפגינו כנגד האיסור לפתוח את בתי הספר למשחק והיעדר מתווה. המחאה בבית צבי הינה חלק ממחאה כוללת של תלמידי בתי הספר למשחק ברחבי הארץ.

עשרות הסטודנטים והבוגרים הגיעו לשער בית הספר עם שלטים עליהם היו כתובים מסרים כגון "אל תשחקו איתנו, זה התפקיד שלנו", חלקם כבלו את עצמם בחבלים לכניסה.

"באנו לכאן כדי לזעוק את זעקת תלמידי המשחק," סיפרה גל חזאז, סטודנטית שנה ג' ב"בית צבי" וממארגנות המחאה, "משחק אי אפשר ללמוד בזום. כבלנו את עצמנו לבית הספר כי אנחנו מרגישים כבולים ואף אחד לא נותן לנו פתרונות. נכנסנו לשנה מלאה בחוסר וודאות, לא ייתכן שבתחום הבסיסי ביותר עבורנו – לימוד המשחק וכניסה לחדרי חזרות נרגיש מעורערים. נמאס לנו שמשחקים בנו, זה לגמרי התפקיד שלנו".

בין המוחים היו גם השחקנים בוגרי בית צבי גיא לואל ועידית טפרסון. גיא לואל דיבר אל הסטודנטים ואמר כי "יש תחושה שעולם התרבות על סף קריסה, ואם אי אפשר אפילו להכשיר את הדור הבא זה נורא. הכל כאן מתנהל בכאוס ובחוסר היגיון. צורת הלימוד של לימודי משחק שונה מכל תחום אחר וזום זה לא פיתרון. אני שבור מכך שאין תיאטרון, ויש תחושה שלאנשים לא אכפת. צריכים להבין שתיאטרון זה מעבר לבידור"

הסטודנטים של "בית צבי" מוחים. צילום: דוברות רמת גן

גם עידית טפרסון פנתה למפגינים ואמרה: "משחק לא ניתן ללמוד מרחוק כמו מקצועות אחרים. התרבות בארץ במשבר גדול ועכשיו מנסים לחנוק גם את הדור הבא. אל תוותרו אל תתנו שיפסיקו לכם את הלימודים".

מנכ"ל בית צבי דוד בנימין הוסיף: "אנחנו מזדהים עם כאבם של התלמידים. תמוה בעינינו שבכל החודשים שחלפו לא נמצא פיתרון שיאפשר את פתיחת שערי בית הספר. אחרי הסגר הראשון נכללנו במתווה שאפשר לימודים בקפסולות ובקבוצות קטנות תוך הקפדה יתרה על ההנחיות וזה עבד יפה. אם לתיאטראות הרפרטואריים והעצמאיים מאפשרים לערוך חזרות, מדוע לא לאפשר שיעורי משחק? בהתעלמותה, הממשלה מפקירה את הדור הבא של התרבות הישראלית. אני שמח על תמיכת ראש העיר שעומד לצידנו ומסייע רבות, ומקווה שהצעקה שנשמעה היום מכל בתי הספר תיפול על אוזניים קשובות".

כרמל שאמה הצטרף גם הוא למחאה. צילום: דוברות עיריית רמת גן

אל המחאה הצטרף גם ראש העיר כרמל שאמה הכהן שבא לחזק את ידיהם של הסטודנטים ולתמוך במאבקם הצודק. "מחאת הסטודנטים היא מחאה צודקת, הקורונה יוצרת הרבה אבסורדים. לא יכול להיות שתיאטראות יוכלו לקיים חזרות ודווקא בבית צבי, בגלל שמדובר בתלמידים שהכי צריכים ללמוד ומשלמים שכר לימוד, לא יוכלו לקיים לימודים," אמר ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה והוסיף כי, "אנחנו בטוחים שהמאבק של הסטודנטים הוא צודק, ובטוחים שהוא גם ישנה את ההחלטה. מה שמותר לתיאטראות, צריך להיות מותר גם לתלמידי בית צבי. הניסיון שלנו בקורונה אומר שכשיש עיוות והצד השני צודק הממשלה בסוף קשובה ומשנה".

Exit mobile version