Site icon מקומון רמת גן

בית המשפט הקהילתי בת"א: רק 80 שעות לטובת הציבור לסוחר סמים תושב רמת גן שביצע עסקאות עם סוכן משטרתי

ח', בן 26 בעל עבר פלילי מכביד בעבירות רכוש וסחר בסמים נדון רק ל-80 שעות עבודה למען הציבור לאחר שתועד כי מכר, בשתי הזדמנויות שונות, סוליות חשיש לסוכן משטרתי תמורת 4000 ₪ כל אחת.  כך עולה מגזר הדין שניתן ע"י כב' השופט שמואל מלמד מבית המשפט הקהילתי בת"א. בגזר דינו, ציין השופט כי בית המשפט המחוזי קבע את רף הענישה בעבירות דומות ל5 עד 18 חודשי מאסר בפועל לכל עבירה.

העונש המקל הושג לאחר שסניגורו, עו"ד אורי בר-משה, , הצליח לשכנע את בית המשפט להעביר את התיק לדיון בבית המשפט הקהילתי בת"א. זאת בטענה כי מדובר בנאשם "ייחודי": "לא ראיתי תיקים שזועקים יותר שיקום מהתיק הזה. מדובר בסטודנט שסיים מכינה, נמצא בשנה א', עובד בצורה מסודרת וכל התסקירים מראים שהוא בתפנית". לפני כשנה, אכן הצליח עוה"ד להעביר את תיקו לבית המשפט הקהילתי שסייע לו, בין השאר, בהשגת גימלת לימודים ועזרה בשכר דירה.

עו"ד אורי בר משה. יחצ

כיום, הנאשם הוא תלמיד שנה שלישית ללימוד הנדסאי חשמל ומועסק כעוזר מהנדס בחברה ממשלתית. הוא הורשע בעבר בעבירות רכוש וסחר בסמים ובתיק זה נאשם בסחר בסמים ובקשירת קשר לביצוע פשע. זאת לאחר שתועד כי מכר, בחודש ספטמבר ובחודש אוקטובר 2015, סוליות חשיש לסוכן משטרתי במספר הזדמנויות.

הצעיר טען במעמד  גזר הדין כי חלה התקדמות גדולה בדרך בה הוא רואה את המציאות ובית המשפט הקהילתי הועיל לו בכל התחומים.

במסגרת גזר הדין שניתן בבית המשפט הקהילתי, ציין השופט כי הוא רואה את העבירות בחומרה: "הנאשם היה חלק משרשרת סם הפוגעת בכלל האנשים המשתמשים בסם, בסובבים אותם ובכלל הציבור הנפגע מהמשתמשים..  יחד עם זאת הנאשם הגיע לבית משפט קהילתי לאחר שהחל בהליך שיקומי וככל שעבר הזמן, נראה שהנאשם מחויב יותר ויותר להליך השיקומי והוסיף לגביו כי השמיים הם הגבול".

בגזר הדין השופט ציין כי נכח הליך השיקום העמוק והרציני שעבר הנאשם, בית המשפט סבור כי יש מקום לחרוג ממתחם הענישה וגזר עליו  80 שעות שירות  למען הציבור, חצי שנה מאסר על תנאי, חצי שנה של צו מבחן וקנס של 1000 ₪.

סנגורו של הנאשם, עו"ד אורי בר-משה: "מדובר בדיוק על סוג המקרים שמחייבים את התערבותו של בית המשפט הקהילתי. אנו שמחים שזכינו לאוזן קשבת הן מצד הפרקליטות והן מצד בית המשפט הנכבד. אין ספק כי הנאשם עשה כברת דרך משמעותית ואכן, במבחן התוצאה – הישגיו מעידים על עצמם".

סמים. אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

 

Exit mobile version