Site icon מקומון רמת גן

ביטוח נגררים – מה חשוב לדעת

שירותי גרירה

גרירת רכבים. צילום: אביחי טבק

ביטוח נגררים – מה חשוב לדעת

הנושא של ביטוח לכלי רכב מוכר לאנשים רבים בין אם מדובר על ביטוח לרכב פרטי, אוטובוס, משאיות וכדומה. מטרתו של ביטוח זה שבמידה ונגרם נזק לפריט המבוטח כמו למשל רכב שנפגע בתאונה, חברת הביטוח תכסה את העלויות של התיקון של הרכב במידת הצורך או תשלם את שווי הרכב במידה ומדובר על טוטאל לוס. בין הביטוחים המיוחדים שקיימים לכלי רכב ממונעים יש ביטוח למשאיות, נגררים ועוד.

מה זה נגרר ומה זה ביטוח לנגרר

נגרר זהו למעשה מתקן המתחבר לכלי רכב ממונע באמצעותו ניתן להוביל דברים ממקום למקום והוא מתאים למי שלא רוצה למשל להיעזר במשאית ככלי רכב. הוא יכול להיות קטן יחסית אז הוא לרוב משמש בעלי עסקים קטנים הזקוקים להעברה של ציוד ממקום למקום כמו גננים, שיפוצניקים וכדומה ויש נגררים גדולים בהם משתמשים למשל באתרי בנייה להובלה של ציוד וחומרים. הנושא של ביטוח נגררים הוא למעשה תחום מיוחד וייחודי בענף הביטוחים וזאת משום שמדובר בכלי שהוא בעל רמת סיכון גבוהה יחסית לשאר כלי הרכב הממונעים ולכן מדובר על ביטוח מיוחד שלא ניתן לעשות בכל מקום. 

ביטוח נגררים – מה חשוב לדעת בקשר אליו

ביטוח נגררים הוא ביטוח ייחודי בדיוק כמו ביטוח משאיות בניגוד לביטוח של רכבים פרטיים. מחיר הביטוח מושפע ממספר גורמים כמו למשל גודל הנגרר, ייעודו, גילו ומשקלו בדומה לכלי רכב אחרים אשר גם בהם מחיר הביטוח הוא נגזרת של פרמטרים שונים. הביטוח של הנגרר הוא שונה משום שהביטוח הרגיל של הרכב אינו מכסה נזקים של נגררים אלא רק דברים שקשורים לכלי הרכב עצמו ולמעשה מדובר על הרחבה של ביטוח הרכב והנגרר עצמו אמור להיות בעל ביטוח חובה בהתאם לדרישות החוק.

היכן כדאי לעשות ביטוח לנגרר

משום שמדובר בביטוח מיוחד מומלץ לעשות אותו במקום שמתמחה בכך למשל חברת הביטוח סקוריטס אשר מתמחה בכל מה שקשור לביטוחים של רכבים כבדים, הסעות וציוד הנדסי שונה. החברה יכולה להציע ביטוח מקצועי שכולל ביטוח חובה, ביטוח צד ג' כולל הרחבה לנזקים לנגרר, בהתאם לצרכים של כל מבוטח, ביטוח שנותן ראש שקט למבוטח.

Exit mobile version