Site icon מקומון רמת גן

ביטוח משכנתא – לא למהר לקחת את מה שהבנקים נותנים לנו

כשאנחנו עומדים לרכוש דירה, בין אם היא דירה חדשה או ישנה, בפעם הראשונה או בפעם השנייה, אנחנו צריכים לקחת משכנתא אשר מתלווה אליה, כידוע גם ביטוח משכנתא. ביטוח שזה הוא כלי באמצעותו הבנק מגן על עצמו מפני אפשרות שלא נוכל לעמוד בהחזרים של המשכנתא או במצב שייגרם נזק לערך הנכס כל עוד אנחנו משלמים עליו משכנתא.

כאן עומדות לרשותנו שתי אופציות, הראשונה, אנחנו יכולים לבחור ביטוח משכנתא מהבנק. הבנק מציע לנו אפשרות ואנחנו יכולים להחליט אם לקחת אותו או לא. מן הסתם, הבנק יציע לנו ביטוח שיתאים לצרכים שלו יותר מאשר לשלנו, או יותר, הוא יציע לנו ביטוח שונה מזה שאנחנו יכולים לקבל בחברות אחרות, בתנאים פחות נוחים, כי זה מתאים לבנק ומשרת אותם.

אופציה שנייה, היא לפנות אל חברות ביטוח, לבדוק מה הן מציעות לנו ואז לרכוש ביטוח משכנתא שמתאימה לנו. זו אופציה שדורשת מאיתנו לא מעט עבודה, סבלנות ותחכום. היא דורשת עבודה, כי אנחנו צריכים לבדוק מה כל חברה מציעה ואז להחליט האם הפוליסה שהחברה מציעה יכולה להתאים לנו, היא דורשת סבלנות, כי סקר שוק בנושאים האלה הוא לא פשוט, זו הרבה התדיינות ומשא ומתן מול הגורמים השונים, וזה דורש תחכום, אי אנחנו צריכים להתאים את הפוליסה למה שהבנק יכול לקבל, הוא לא תמיד יכול לקבל כל פוליסה שנציע לו.

כעת עולה השאלה, כיצד אנחנו יכולים לבחור פוליסת ביטוח משכנתא בצורה חכמה. התשובה מאוד פשוטה. רצוי להשתמש בשירותים חיצוניים של יועצים שמתמחים בנושא. אנחנו יכולים להסתפק באינטרנט ובמדריכים שונים שיכולים לעזור לנו, מדריכים שמציגים בפנינו את כל המידע בתחום וכך אנחנו יכולים להכריע מה מתאים ומה לא, אך הרבה יותר נכון להשתמש בשירותיו של איש מקצוע שיוכל לייעץ לנו.

תמונה באדיבות: pixabay

כיצד הייעוץ יכול לעזור לנו

ייעוץ טוב יכול להסביר לנו בדיוק מה צריך להיות בפוליסה, על מה חשוב שנסתכל ועל פחות חשוב, מה אנחנו צריכים לשים דגש ועל מה לא. לפעמים אנחנו מתייחסים לדברים פחות מהותיים, שלא נדבר על זה שגורמים עם אינטרסים מסוימים יכולים להפנות את תשומת ליבנו לנקודות מסוימות שחשובות להם ופחות חשובות לנו.

יעוץ טוב יסביר לנו כיצד להשוות בין הפוליסות השונות ויעשה בשבילנו את העבודה, כך שנוכל להעמיד פוליסה מול פוליסה ולבחון מי מהן עדיפה עבורנו, מבחינת התנאים והמחיר. צריך לזכור, מאחר והפוליסה קשורה גם לבנק ולמשכנתא שאנחנו אמורים לקבל ממנה, אז ההתייחסות תהיה בהתאם גם למה שהבנק מצפה למצוא בפוליסה.

נקודה אחרונה, ייעוץ טוב יעזור לנו למצוא פוליסה בתנאים טובים, תנאים שיכולים להתאים למה שאנחנו מחפשים ולעזור לנו להתמקח בנושא מול הגורמים השונים בשביל שנוכל לרכוש את הפוליסה שמתאימה לנו.

 

 

Exit mobile version