Site icon מקומון רמת גן

בחירות בפתח: גינה חדשה נחנכה בשכונת הגפן

בשבוע האחרון נחנכה גינת גפן הממוקמת בלב רחוב מורדי הגטאות שבשכונת גפן ומשתרעת על שטח של כשני דונמים. טקס החניכה התקיים במעמד ראש עיריית רמת-גן ובני משפחת גפן וכלל מופע של שירי ילדות ישראלית.

במסגרת העבודות על הקמת הגינה הוצבו ספסלים וברזיות, נשתלה צמחייה והותקנו מתקני משחקים חדישים ומודרניים למגוון גילאים ולרווחת הילדים, בהם נדנדות, מגלשות וקירות טיפוס – כולם מונחים על משטח גומי בטיחותי ותחומים בהצללה. בנוסף, הוקם מתחם כושר חדשני המכיל מתקני כושר לקידום אורח חיים בריא וספורטיבי.

צילום: ישראל מלובני

גינת גפן הוקמה בסיוען ובתרומתן הנדיבה של הגברות חנה גפן, דליה שטיינברג-גפן ויוספה מורגנשטין-גפן, לזכרו של אביהם, הפרדסן צבי גפן ז"ל, שעלה ארצה מליטא בשנת 1924, רכש את פרדס גפן, בשטח של כ-200 דונם אשר השתרע בין רחוב ז׳בוטינסקי (הכביש השחור) לדרך אבא הילל, והפך אותו למקום עבודה לפועלים עבריים. עבודה עברית הייתה נר לרגליו של בעל הפרדס הרמת-גני, ובימי המשבר הכלכלי החמור רבים מתושבי העיר מצאו בו את פרנסתם. 

ראש עיריית רמת-גן:
 "גינת גפן תקדש ותנציח את עברו המפואר של הפרדסן צבי גפן ז"ל. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה, שלקחו חלק בהפיכת החלום על הגן הצבעוני הזה למציאות. אני מזמין את התושבים לבקר בגינה וליהנות מפירות ההשקעה".

Exit mobile version