Site icon מקומון רמת גן

בודק חשמל ברמת גן

בכל מה שנוגע לחשמל, יש להקפיד הקפדה יתרה על תקנים והנחיות, שכן תקלות חשמל הינן מסכנות חיים. בדיקות חשמל נדרשות באופן תקופתי במגוון סוגי מבנים, וכמובן במבנים חדשים (פרטיים או ציבוריים). יש להציג בדיקות מסוג זה לרשויות, מכבי אש, עיריה, חברות ביטוח ועוד. רק בעל מקצוע ותיק ומיומן יוכל לספק לך את השקט הנפשי ואת הודאות כי מערכת החשמל תקינה ב100%.

מתי אנו נדרשים לשירותיו של בודק חשמל?

גופים ומוסדות נדרשים לשירותיו של בודק חשמל ברמת גן במגוון סיטואציות. בדיקות חשמל נועדו להבטיח את תקינות מערכת החשמל, ותוצאות הבדיקה מוגשות בד"כ למכבי אש, הרשות העירונית, חברת הביטוח וכו'. במקרים רבים, גופים מזמינים בודק חשמל מבעוד מועד לפני ביקורת צפויה. גם כדי לתקן ליקויים כאלו ואחרים וגם כדי לצלוח את הביקורת כמו שצריך.

אנשים פרטיים נזקקים לשירותיו של בודק חשמל מוסמך במהלך תהליכי בנייה מסוגים שונים: בניית בית פרטי חדש, תכנון מערכת חשמל, תיקון תקלות חוזרות במערכת חשמל, בדיקת חשמל במסגרת שיפוץ, התקנת בריכה או כל מתקן בעל צריכת חשמל גבוהה.

מניעת שריפות ואסונות

לצערנו, אסונות רבים נגרמו בשנים האחרונות כתוצאה מתקלה במערכת החשמל. בחלק מהמקרים השריפה נגרמת כתוצאה מתשתית ישנה, ובמקרים אחרים כתוצאה מהזנחה פושעת. לא סתם הרשויות בישראל מקפידות מאד על בדיקות חשמל תקופתיות. בכדי למנוע שריפות ודליקות ניתן לבצע צילום תרמוגרפי או לחילופין בדיקות עומסים ממוקדות. בודק חשמל מוסמך יוכל לוודא כי מערכת החשמל עומדת בתקן ומותאמת לעומסים הצפויים בה. בדיקת חשמל פשוטה ומהירה עשויה לחסוך בחיי אדם. ממש כך.

צילום: Freepik

 

  • עליך לבצע בדיקת חשמל בבית?
  • מעוניין להיערך לקראת ביקורת של חברת החשמל?
  • מחפש בודק חשמל מוסמך בעל ניסיון?

מזמינים בעל מקצוע מוסמך בלבד

בעת הזמנת בודק חשמל ברמת גן או כל מקום אחר, יש לוודא כי הינו בעל הסמכה מלאה. משרד התמ"ת מסווג את בודקי החשמל בישראל לפי 3 סוגים, כאשר בודק חשמל סוג 3 הינו הבודק הבכיר ביותר.

בודק חשמל סוג 1 –  חשמלאי שהינו מורשה לבדיקת מתקנים תלת-פאזיים במתח נמוך בלבד עד 80X3 אמפר. בנוסף, הינו רשאי לטפל ולבדוק מערכות חשמל אשר תוכננו ובוצעו על ידו. על מנת לקבל דרגה זו, נדרשות לפחות 5 שנות ניסיון בתור חשמלאי-טכנאי.

בודק חשמל סוג 2 – חשמלאי שהינו מורשה לביצוע העבודות המאושרות לבודק סוג 1, ובנוסף מתקנים תלת-פאזיים במתח נמוך עד 250X3 אמפר. חשמלאי מסוג 2 מורשה לטפל ולבדוק מערכות חשמל אשר תוכננו ובוצעו על ידו ונדרשות לפחות 5 שנים ע"מ לקבל הסמכה זו.

בודק חשמל סוג 3 – הינו בעל הסמכה נרחבת המאפשרת לו לבדוק מערכות חשמל מכל סוג, לרבות מתקני חשמל. ע"מ לקבל הסמכה זו, יש להציג לפחות שנתיים ניסיון בתור חשמלאי-מהנדס.

 

*אין לבלבל בין בודק חשמל מוסמך לבין "חשמלאי בודק" – שהינו חשמלאי שעבר קורסים בסיסיים בלבד בתחום החשמל.

תכנון מערכות חשמל בבתים פרטיים

עבור תכנון מערכות חשמל ביתיות, חייבים לשכור את שירותיו של בודק חשמל מוסמך: בניית בית פרטי, שיפוץ בית קיים, תיקון תקלות נשנות במערכת החשמל, בניית יחידה חיצונית, חלוקת הבית ליחידות נפרדות ועוד. עבודה מסודרת מול בודק חשמל, תאפשר גם הפקת אישורים מסודרים לרשויות השונות.

אין להתפשר על איכות הבדיקה

בישראל ישנה נטייה לקצר תהליכים או לחילופין "לאלתר" במהלך פרויקטים מסוגים שונים. בתחום החשמל, אין להתפשר על תכנון יסודי וקפדני העונה על כל הצרכים של המבנה. אין לבצע אילתורים מכל סוג ואין לבצע עבודות חשמל ללא תכנון יסודי תחת פיקוחו של בודק חשמל מוסמך. מעבר לכך שמדובר בעבירה על החוק, מדובר בסכנת חיים של ממש. ביחד ניתן לשמור על בטיחותם של עובדים ושל האנשים הקרובים אלינו ביותר.

 

Exit mobile version