Site icon מקומון רמת גן

בהקמה: גן סיני בפארק גבעתיים "גינת הידידות"

משלחת  מקצועית מהעיר התאומה חרבין –סין הגיעה  במטרה לקדם הקמת גן סיני בפארק גבעתיים כמחווה לעומק הידידות והערכה של העיר התאומה חרבין לתושבי גבעתיים

המשלחת בראשותו של מנכ"ל משרד והתכנון הבניה בחרבין – ואנג הון שיין, כללה צוות של 6 אנשי מקצוע שהגיעו לפגישות עבודה יחד עם מקביליהם מאגף ההנדסה ומחלקת גנים ונוף בעיר של גבעתיים.

נציג העיר התאומה. צילום באדיבות דוברות עיריית גבעתיים

במהלך פגישות העבודה בחנו אנשי המקצוע מסין את נתוני הסביבה הטבעית במקום כולל מטאורולוגיה, הידרולוגיה, גיאולוגיה, צמחייה, משאבים טבעיים וכו', וזאת על מנת ולבחון את אופי הצמחייה המתאימה לאזור. אנשי המשלחת בחנו אילו סוגי צמחים מתאימים לאקלים הישראלי, מה כמות המשקעים במקום וכיצד ניתן להתאים את המאפיינים של גן סיני ולנוף הארץ ישראלי.

הצוות המקצועי מטעם עיריית גבעתיים העביר את כל המידע הדרוש והציע להקים את הגן הסיני בפארק גבעתיים על שטח של כ-2.5 דונם. הגן יהווה אטרקציה מעניינת ומיוחדת מאוד לתושבי העיר.

יש לציין כי בעיר חרבין, העיר התאומה של גבעתיים, גרים כ- 10 מיליון תושבים ושטחה הכולל הוא פי 1.5 משטחה של מדינת ישראל. בעיר הייתה קהילה יהודית ,שנוסדה ב- 1903 ,ושמנתה בשיאה כ- 60 אלף תושבים. חלק גדול מהיהודים היו פליטים שברחו בזמן מלחמת העולם השנייה והתיישבו באזור.

לקהילה היו 4 בתי כנסת ומרכז קהילתי וחברתי שאף העניק סיוע סוציאלי לנזקקים. ממשלת חרבין, ראוי לציין, שימרה את כל הסממנים היהודים במקום וזאת גם לאחר שבשנת  1962 עזבו אחרוני היהודים את המקום חלקם עלה לארץ והתיישב בגבעתיים ובערים אחרות.

פארק גבעתיים בהקמה. צילום באדיבות דוברות עיריית גבעתיים
Exit mobile version