Site icon מקומון רמת גן

באיזה שלב בוחרים לבצע שתלים דנטליים?

הליך השתלת שיניים הוא טיפול נפוץ במצבים של אובדן שיניים. חסרון שיניים בפה עשוי להתרחש מסיבות רבות, ובעיקר בגין היגיינת פה לקויה, הצטברות פלאק ואבנית, עששת או מחלות חניכיים. שתל דנטלי הוא למעשה שורש שן מלאכותי המוחדר לעצם הלסת כדי ליצור בסיס ומבנה קבוע וחזק לשן החלופית. בשונה מאפשרויות אחרות להחלפת שיניים חסרות, השתל מחליף לא רק את השן אלא גם את השורש שלה.

כאשר לא מחליפים שן חסרה, גורמים לאפקט דומינו שמחריף את מצב השיניים. תזוזה קטנה אחת הופכת לתזוזה נוספת וכך הלאה, עד לשינוי הדינמיקה בפה ובשיניים. שינויים בנשך יכולים להוביל לבעיות באופן שבו השיניים מתחברות, ואלה מצדן יכולות לגרום לבעיות רבות שישפיעו על החיים ולא רק על הפה.

שתלים דנטליים הם אפשרות פופולרית בתחום רפואת השיניים המשקמת. הנה כמה שלבים שמציבים סימני אזהרה ומצביעים על הצורך בהשתלת שיניים.

מתי יש צורך בהשתלות שיניים?

  1. חסרה לכם שן אחת או יותר

אם חסרה לכם בפה שן אחת או יותר, אין שום סיבה שתהיו נבוכים מהחיוך חסר השיניים. השתלת שיניים היא אפשרות מצוינת ופופולרית שיכולה לפתור בעיה זו.

השתלת שיניים תמלא את הרווחים שהותירו השיניים החסרות, ותעניק לכם חיוך טבעי ובריא. כל שעליכם לעשות זה לפנות לרופא השיניים שיוכל לקבוע אם השתלות שיניים מתאימות למצב שלכם.

  1. יש לכם תותבות רופפות

למרבה הצער, אנשים רבים ממשיכים להתמודד עם תותבות רופפות בפה, במקום לבחור באפשרויות נהדרות אחרות כמו השתלות שיניים.

עם שתלים דנטליים, במקום אותן שיניים תותבות ורופפות, לא תצטרכו לדאוג שמא התותבות יפלו כשאתם מדברים או אוכלים. שתלים דנטליים יאפשרו לכם להיפטר מהבעיות הרבות שתותבות אלה יכולות לגרום לכם, והם גם ייראו וירגישו כמו השיניים הטבעיות שלכם. כדי לעשות זאת, נצלו עוד היום את היתרונות של השתלות שיניים.

צילום: PIXABAY
  1. יש לכם גשר רופף

גשר שיניים רופף יכול ליצור את אותן בעיות שיוצרות תותבות רופפות. שתלים דנטליים ימנעו מכם את כל הסבל שיוצר השימוש בגשר רופף!

  1. השן עם דלקת וצריך לעקור אותה

כאשר יש דלקת בשן, לפעמים ניתן להציל אותה ולפעמים אין ברירה אלא לעקור אותה. אם רופא השיניים קובע שהזיהום חמור מדי ואי אפשר להציל את השן, כנראה שהפתרון יהיה עקירה והשתלת שן חלופית במקומה.

לאחר עקירת השן הנגועה, השתל הדנטלי ישמש כשורש השן החדשה שלכם. הוא יהיה חזק ועמיד בדיוק כמו השיניים הטבעיות שלכם. וכשמדובר בשתלי שיניים, אתם לא צריכים לנקוט בשום אחזקה מיוחדת. אתם צריכים לטפל בשתלים שלכם באותו אופן שבו אתם מטפלים בשיניים הטבעיות שלכם – לצחצח שיניים ולנקות בחוט דנטלי.

  1. הפנים שלכם קיבלו מראה שקוע

כאשר אנשים מטופלים בשיניים תותבות, הפנים עלולות לקבל מראה שקוע. שיניים תותבות יוצרות מראה שקוע באזור הפה והסנטר, כי התותבות לא מעוררות את עצם הלסת לעודד צמיחה מחודשת של רקמות. וכאשר הלסת מתעלמת מהשיניים התותבות, היא ממשיכה לסגת, כלומר לאבד ממסת העצם.

השתלת שיניים פותרת את הבעיה. כשאתם לועסים, השתלים הדנטליים מגרים את עצם הלסת ליצור צמיחת רקמות חדשה, ולכן לא נוצרת תופעת הפנים השקועות.

  1. יש לכם שן שבורה או סדוקה

אפשר לטפל במצבים חמורים של שן סדוקה או שבורה, באמצעות כתר או השתלת שן. רופא השיניים תמיד ישתדל לשמור על השן הטבעית שלכם. עם זאת, אם מידת הנזק חמורה, לפעמים עדיף לעקור אותה ולהחדיר במקומה שתל דנטלי, למשל:

רופא השיניים יקבע איזה סוג פתרון הוא הטוב ביותר למצבכם. קחו בחשבון שהשתלות שיניים יספקו לכם שיניים חזקות ועמידות לאורך שנים רבות.

  1. אתם מתקשים ללעוס בגלל שיניים חסרות

שיניים חסרות מקשות מאוד על אכילת מאכלים קשים שאתם אוהבים. בין אם אתם צריכים להיזהר וללעוס בעדינות, ובין אם אתם צריכים להימנע מאכילת מזונות מסוימים לחלוטין, זה לא כיף כשאתם רעבים וכל מה שאתם רוצים לעשות זה לאכול!

השתלות שיניים מאפשרות לכם לאכול כל מאכל שאהוב עליכם, בלי שום בעיה!

Exit mobile version