Site icon מקומון רמת גן

את הרכבים האלה גם אתם תאהבו

רכבים חשמליים הפכו לנפוצים יותר ויותר אבל לא רק בגלל התרומה שלהם לסביבה. מדובר על שינוי בתפיסה של חווית הנהיגה, הנוחות והבטיחות על הכביש. כל אלה מרכיבים את הדור הבא של הרכבים שניתן ליהנות מהם כבר עכשיו.

עולם הרכב השתנה מאוד בשנים האחרונות. יותר ויותר רכבים חשמליים נכנסו לשימוש ונתוני המכירות מראים שברחבי העולם חלה עלייה באחוזי המכירות שלהם באופן עקבי. לא מדובר בטרנד זמני, מדובר בעתיד של התחבורה הגלובלית וגם אתם הולכים להיות חלק מהעתיד הזה.

למה רכבים חשמליים? מדובר ברכבים שלא מזהמים ולא מרעישים, כך שהתרומה שלהם לסביבה היא מיידית. לנוכח שינויי האקלים שאנחנו רואים מול עינינו, הפחתת זיהום האוויר היא מתבקשת ורכב חשמלי עונה בדיוק על הצרכים האלה.

יצרניות הרכב מייצרות יותר ויותר רכבים חשמליים ובחזון שלהן, פסי הייצור העתידיים יהיו רק של רכבים כאלה, כלומר מדובר בלא פחות ממהפכה בעולם התחבורה העולמי וכולם מרוויחים ממנה. רכבים חשמליים הם חדשניים, בעלי ביצועי כביש גבוהים ומצוידים בטכנולוגיה מתקדמת לשיפור חווית הנהיגה והבטיחות על הכביש.

אם נסתכל על רכב חשמלי כזה לדוגמא כמו הרכב של חברת טסלה, טסלה מודל Y, זהו רכב שקודם כל קיבל את הדירוג המקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק. הרכב בעל הנעה כפולה ותאוצה מהירה, אבל גולת הכותרת של הדגם הזה הוא נהיגה אוטונומית.

הכוונה היא שהרכב יכול לנווט לבד בלי צורך לנהוג בו כמו ברכב רגיל. ישנה מערכת ממוחשבת ומסך מרכזי שבו הנהג יכול לראות עצמים בדרך וזיהוי של מצב הרמזור קדימה, כלומר אם יש ירוק או אדום וכך הרכב מאט לבד בהתאם. בנוסף, יש לרכב את היכולת לחנות עצמאית כך שאין צורך להתאמץ. פונקציה נוספת היא היכולת של הרכב להגיע אליכם לבד במקום שתצטרכו ללכת אל הרכב, במקרה שאתם בחניון גדול, לדוגמא.

השליטה במערכות הרכב מתבצעת דרך מסך המחשב המרכזי וההגה שבו יש שני כפתורים כדוריים במקום לחצנים שונים לכל דבר. המטרה היא לפשט ולהקל על הנהג בזמן הנהיגה ולתת לו הרגשה של נוחות מקסימלית. לא פלא שהרכב הוכתר כרכב השנה לשנת 2020 ונתוני המכירות מראים שבשנה זו אכן נמכרו עשרות אלפי רכבים ממודל Y.

רכב חשמלי נוסף הוא יונדאי איוניק 5. גם כאן יש הנעה כפולה ותאוצה מהירה, אך מעבר לביצועי הכביש הגבוהים שלו, גם כאן יש דגש על עיצוב הפנים, נוחות הנסיעה והמושבים המרווחים בו שמתוכננים כך שיוכלו להיות כמו במחלקה ראשונה במטוס, כלומר עד מצב שינה, כולל תמיכה קדמית לרגליים.

טסלה מודל Y. צילום: Craventure Media

אחד הדברים המיוחדים בדגם הזה הוא השימוש במציאות רבודה. הכוונה היא לשמשה הקדמית שתשמש גם כמעין מסך שעליו מוקרן מידע שקשור בנסיעה ואשר ישולב במה שמשתקף לנו בחוץ תוך כדי, מבלי להפריע.

ברכב קיימת מערכת לנהיגה חצי אוטונומית ששומרת על מרחק בטוח והשתלבות חכמה בעת פנייה. בנוסף לכך, המערכת החכמה לומדת את הרגלי הנהיגה של הנהג בזמן רגיל כדי ליישם זאת בזמן הנהיגה האוטונומית כדי שהנהג לא ייקח את ההגה לידיים מוקדם מדי או יסכן את עצמו. כך, המערכת תלמד איך הנהג שומר מרחק, כיצד הוא מאיץ ומה מהירות התגובה שלו וכאשר הרכב נוסע לבד, הוא מחקה את הרגלי הנהג בצורה זהה ונותן לו תחושה דומה יותר.

חידוש נוסף ביונדאי איוניק 5, הוא השימוש בחומרים ממוחזרים. הכוונה היא להפחית את השימוש בפלסטיק וחומרים דומים בעת ייצור הרכב ולכן נעשה שימוש בחומרים ידידותיים יותר לסביבה כמו חוטי צמר, פלסטיק מבקבוקים ממוחזרים, חומרים על בסיס צמחי במקום כימיקלים וצבעים פחות רעילים. אלה חומרים שמהם מייצרים את הידיות, המשענות, הכיסוי לרצפה ועוד.

המגמה ברורה. עולם הרכב הולך להיות ידידותי יותר ופחות מזהם. רכבים חשמליים שלא מזהמים ולא מרעישים הם המפתח להצלחה והשילוב של בטיחות, נוחות וקלות הפעלה חשובים לצרכנים, לכן בכל שנה יש עלייה במכירות שלהם ברחבי העולם.

Exit mobile version