Site icon מקומון רמת גן

אמא במשרה מלאה

לרגל יום האם הבינלאומי שחל בשבוע הבא בחרנו לחשוף את סיפורה של אתי גלבוע, תושבת ר"ג, אישה ואם, מודל לחיקוי ודוגמא מופלאה לתעצומות הנפש, הגוף והבחירה בחיים מלאים

אתי גלבוע (51), נשואה ואם לשלושה ילדים, גרה ברמת גן, מעולם לא ויתרה לעצמה והמשיכה בכל כוחה בכל תחום בחייה. סיפורה מתחיל בגיל 27, חצי שנה בלבד לאחר שהחלה טיפולי הפריה, נכנסה להריון עם שלישיה. הילדים נולדו בסוף שבוע 24, אחד הילדים נפטר כ 24 שעות אחרי הלידה והשניים האחרים היו בסכנת חיים ממשית.

"לעולם לא אשכח את הכניסה לפגיה בפעם הראשונה, את הריח של ביה"ח שניידר ואת ברכת מזל טוב של האחות.. החיים השתנו ללא היכר, 4 חודשים קשים בפגיה, כל יום בין 12-14 שעות בהם הילדים עברו ימים קשים, זיהומים, וסיבוכים מכל המגוון שפגים מתמודדים איתם", מספרת אתי.

לאט לאט הבינה אתי, שבנה נבו ככל הנראה יוותר עם לקות ראיה כלשהיא, בעיה מוטורית..  אבל לא דמיינה לרגע את הרע מכל. כחודש לאחר השחרור מהפגייה טסה המשפחה לבוסטון לנסות להציל לנבו את הראיה אצל אחד ממומחי הרשתית הגדולים בעולם.

אתי גלבוע ומשפחתה. צילום: אלבום פרטי

עומר, ביתה, נשארה אצל סבתא אשר גידלה אותה בחודשים הראשונים לחייה, כשאתי מנסה להציל, כאמור, את ראייתו של אחיה. כשהילדים היו בני כ- 8 חודשים, חזרה לארץ ומאותו רגע, הימים התמלאו באינספור אבחונים מכל הכיוונים והתחומים, מרפאות בעיסוק, קלינאיות תקשורת, רופאים התפתחותיים. "במהלך הזמן שעובר אנו מנסים לקבל ולהשלים עם העובדה שנבו סובל מפיגור התפתחותי כ"כ קשה והמשמעות היא פיגור!. ככל שהתקבלו עוד ועוד אבחונים התבהרה התמונה כולה, נבו נותר עיוור, עם נכות התפתחותית קשה ושיתוק מוחין בארבעת הגפיים", מספרת אתי.

אתי לא יכולה לשכוח את בדיקת העיניים ההיא, כשנבו היה בן כשנה ואחריה קיבלו תעודת עיוור לצמיתות. השנים הראשונות היו קשות ומורכבות השנים הבאות לא פחות.גם אפילפסיה נכנסה לתמונה, ניתוחים אורתופדים, שרירים מתקצרים, עקמת קשה וגוף שמתפרק. הרופאים אז ידעו מצוין מה שאתי והמשפחה עוד לא יכלו לעכל.

כשהילדים הגיעו לגיל  ארבע החלה אתי לעבוד בבנק הפועלים.  כיום אתי שייכת למזכירות הבנק בתל אבי.

כששואלים את אתי מאיפה הכוחות? ואיך שורדים? היא עונה שהחיים חזקים יותר וחיים את הרגע, מקפידים לשמור את נבו הכי קרוב אלינו ובמקביל לעבוד ולהתפתח בעצמנו.

אתי גלבוע. צילום: אלבום פרטי

כשהילדים היו בני 9 נולד בירן, בנה הצעיר של אתי. בחמש השנים האחרונות הכניסה אתי לשגרת חייה את הספורט בשילוב תזונה בריאה, למדה את רזי הבישול הבריא, הטבעוני והצמחוני ואף החלה לערוך סדנאות לחברות בביתה.

לפני כשנתיים וחצי לאחר אימונים מפרכים השתתפה וסיימה בהצלחה תחרות 'איש הברזל' ולאחרונה הוציאה תעודת מאמני כושר.

"עם יד על הלב אני רוצה להודות על הזכות לשתף את סיפורי האישי ומקווה שנתתי דוגמא לכוח הרצון, למוטיבציה ולהגשמה עצמית. החיים באמת חזקים וחד פעמיים, לעולם אל תשכחו זאת". סיכמה אתי.

Exit mobile version