Site icon מקומון רמת גן

אלפי ביצים חשודות נתפסו במרכול ברמת גן

בפעילות יזומה של המחלקה הווטרינרית בעיר רמת-גן ובשיתוף פקחי מועצת הלול, נמצאו למעלה 1500 ביצים החשודות כמזויפות באחד המרכולים בעיר. ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "בריאותם של תושבי העיר נמצאת בראש סדר העדיפויות, אנו מקצים את כלל המשאבים הנדרשים בכדי למנוע ממזון הנגוע במחלות, להגיע לידי ציבור התושבים".

בשיתוף פעולה בין יחידת הפיקוח של מועצת הלול של משרד החקלאות ושוטרי יחידת השיטור העירוני של תחנת רמת-גן , התקיימה פעילות שגרתית במרכולים ובמשאיות המספקות משלוחי מזון אליהם. במסגרת הפעילות נמצאו והוחרמו כ-1500 ביצים החשודות כמזויפות ומסוכנות לבריאות הציבור.

בשנים האחרונות תעשיית הביצים עומדת במוקד סערות רבות ופתיחת השווקים לייבוא עוררה את זעמם של המגדלים, וחשפה את הישראלים למקרים רבים של חיידק סלמונלה ומחלות נוספות. בהתאם לכך, עלתה החשיבות בפיקוח ובאכיפה מחמירה בנושא, שכן מזון הבא מן החי ונגוע במחלות, עלול לפגוע באוכלוסיות ,שלפי המערכת החיסונית שלהם, נמצאות בקבוצות סיכון כמו: ילדים וקשישים.

המחלקה הווטרינרית העירונית פועלת לשמירה על בריאות הציבור והגנה על האדם מפני סכנות ונזקים שמקורם ממחלות בעלי חיים או במזון ומוצרי מזון שמקורם בבעלי חיים. המחלקה מפקחת על מזון שמקורו מבעלי החיים, לרבות בדיקה ופיקוח על הובלתו וביצוע בדיקות בעסקים לממכר מזון מן החי.

מטרת הבדיקה היא לוודא כי המזון מגיע ממפעלים מאושרים שנמצאים בפיקוח וטרינרי. בנוסף, המחלקה מפקחת על איכות המזון וצורת הובלתו אל החנויות. לבדיקות יש חלק חשוב בשמירה על בריאות הציבור ובמניעת הפצת מחלות.

פקחי המחלקה הווטרינרית ומועצת הלול עם הביצים החשודות. צילום: המחלקה הווטרינרית, עיריית רמת גן.

ביצים מוברחות מסוכנות מאוד לציבור, במיוחד לילדים וקשישים ועלולים גם לסכן אנשים בריאים בדר"כ. הביצים מגיעות ממשקים ללא פיקוח וטרינרי, אינן עוברות ניקוי ובדיקה ומכילות שאריות חומרי הדברה, תרופות שונות, נגיפים ומחלות מסוכנות כגון סלמונלה, ובמקרים חמורים יכולות לגרום גם למוות.

הבדיקות של המחלקה הווטרינרית הן בעלות חשיבות גבוהה במיוחד בתקופת החגים, בה הצריכה של מוצרים המגיעים מן החי, עולה באופן משמעותי.

Exit mobile version