Site icon מקומון רמת גן

אלעד צור:"למה צריך היטל שמירה ברמת גן? פשוט כי הם יכולים".

על רקע כוונת העירייה להטיל "היטל שמירה" על תושבי רמת גן מתארגנת הפגנת מחאה של תושבים מול בניין העירייה ביום שני הקרוב. אחד המארגנים, הפעיל החברתי אלעד צור מסביר למקומונט רמת גן מדוע צריכים כל תושבי העיר להצטרף להפגנה.

לאחרונה חגגה עיריית רמת גן מדליית כסף בתחרות על גובה מס הארנונה בישראל. הכסף ממנו יצקו את המדליה הגיע מכיסם של תושבי העיר שהייתה ידועה בעבר כעיר גנים ומשמשת כיום שטח הפקר לקבלנים ויזמים שהפכו את העיר לאתר בניה מאובק ומופקר.

אז בין איכות חיים מתדרדרת ליוקר מחייה שממריא ולוחץ, החליט ראש העיר, ישראל זינגר, להשית על התושבים מס חדש – "היטל שמירה". רבים מתושבי רמת גן עדיין מנסים לפענח למה מתכוון המשורר, הרי לא התקיימו בעיר אירועי פח"ע בשנים האחרונות, לא היו אירועים פלילים חריגים, למעט אלו שמתרחשים לכאורה בבניין העירייה לכאורה ובגינם המליצה המשטרה להעמיד לדין את ראש העיר, ישראל זינגר.

הפגנת מחאה נגד היטל השמירה המתוכנן

פעילים חברתיים נברו בפרטי החוק והתקנות של משרד הפנים בנושא והצליחו למצוא את התשובה העגומה לחידה – למה צריך היטל שמירה ברמת גן? פשוט כי הם יכולים. משרד הפנים האריך תקנה שנולדה אי שם בימי האינתיפאדה השנייה של תחילת שנות האלפיים עד לדצמבר 2017 וכעת כשמתקרב מועד סיום תוקפה של התקנה, לוחץ מרכז השלטון המקומי על עיריות רבות לממש את התקנה גם אם אין בה צורך ממשי, העיקר שהכסף יצא מהכיס שלנו וייכנס לקופת העירייה.

רמת גן, שהפכה לעיר הראשונה שהעמידה שני ראשי ערים ברצף בחדרי החקירות, וראש העיר המיתולוגי שלה נכנס לכלא בגיל 80 בגין שחיתות, לא צריכה הגנה מפני איומים לא ברורים אלא היא זקוקה להגנה מפני ראשי ערים מפוקפקים ומערכת פנימית אטומה, בזבזנית וחסרת תועלת ואת זה לא יפתור היטל שמירה. את זה יכולות לפתור רק הרשויות שאמורות להגן עלינו מפני השחיתות, קרי משטרת ישראל, פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה.

ביום שני הקרוב, בשעה 17:30 ייצאו תושבי העיר להפגין מול בניין העירייה (ביאליק 35, רמת גן)  בדרישה לבטל את ההיטל המיותר ולבצע רפורמה מקיפה בתקציבי העירייה כדי להקצות את הכספים שלנו למקומות הנכונים.
*הכותב הוא מייסד קבוצת הפייסבוק "לוחמי רמת גן"

אלעד צור.מאבק תושבים.צילום באדיבות אלעד צור

 

Exit mobile version