Site icon מקומון רמת גן

איתור נזילות בקירות – איך לעשות את זה נכון?

(איור: דרור ישראלי, תרמיטק איתור נזילות)

מציאת מקור נזילת מים בקיר עלולה להיות פשוטה, וכך להוביל אפילו בלש מתחיל לברז סורר ודולף או נביעה ריחנית מצינור ביוב רחמנא ליצלן.

אבל כאשר הבעיה נמצאת עמוק בקיר, היא כבר הופכת למורכבת יותר. כל חציבה שההגעה אליה תצריך, תהיה יקרה, מלוכלכת ומכוערת, לכן אסור שתתבצע לשווא, ויש לזהות את מוקד המשבר באופן הברור והמדויק ביותר.

להפשיט את הקיר

בחלק ניכר מהפעמים ניתן לזהות את נקודת האסון בעין בלתי מזויינת. לשם כך חייבים קודם כל לחשוף את הקיר בשלמותו, להסיר כל מה שתלוי עליו ולהביט בו בתאורת אור יום מלאה. בחינה כוללת תסייע לזהות סימני שינוי בצבע, נפיחויות, התפוררות טיח, סימנים לבקטריות, ירוקת או עובש שקודם אולי נחבאו מאחורי ריהוט, תמונות או טפטים. עם קצת מזל, הרמזים יובילו כמו שביל נמלים אל נקודת המפתח.

(צילום: דרור ישראלי, תרמיטק איתור נזילות – מצלמה תרמית מתקדמת בטכנולוגיית 2020)

כאשר לא רואים את הנזילה באופן אקטיבי, יש להיעזר באמצעים מתקדמים כמו מצלמה תרמית, גלאי לחות ממוחשב, גלאי אקוסטי או איתור נזילות מים באמצעות גז. ציוד מסוג זה בשילוב מומחה לאיתור מגיעים ל 100% דיוק במציאת מקור נזילה והכשל.

צילום רנטגן לחיפויים

כאשר גם אינסטלטור לא יושיע במציאת נקודה ממוקדת, היתה פעם משמעות הדבר תסבוכת רצינית – פירוק, חפירה וחציבה, תהליך יקר ומלכלך לחשיפת הצנרת הפגומה. כיום אין כבר צורך לגשש באפלה, משום שמגוון כלים מודרניים מאפשרים למעשה לראות מבעד לקירות ולאריחים, וכך ליצור מעין צילום רנטגן מדויק לקרמיקה שלנו – בלי מגע פטיש.

(צילום: דרור ישראלי, תרמיטק איתור נזילות – סיב אופטי לצילום פנים צנרת)

זיהוי מדויק של מוקדי  נזילה ורטיבות מתבצע כיום במכלול של שיטות, החל מפשוטות כמו גלאי לחות ממוחשב, בדיקת לחץ מים או בלון הצפה, ועד דרכים משוכללות ויקרות יותר, בכללן צילום בסיב אופטי או סריקה תרמית אינפרה אדומה, איתור באמצעות הזרמת גז ומחקר אקוסטי ממוחשב.

המשותף לכל הדרכים הללו הן שאפילו כפילות ביניהן תהיה בדרך כלל משתלמת לעומת חציבה מיותרת. ניתן כיום למקד לגמרי את שורש הבעיה, לטפל רק בו ולמנוע הרס אסתטי והוצאות חסרות תועלת.

לייעוץ חינם עם תרמיטק מומחה לאיתור נזילות מיםלחצו כאן >>

Exit mobile version