Site icon מקומון רמת גן

איסור כריתת עצים ברמת גן – מה זה ואיך מתמודדים?

כחלק מהמטרה לשמור על הטבע בכלל ועל העצים בפרט, יש תקנות מחמירות מאד בכל הקשור לכריתת עצים. רוצים לכרות עץ ברמת גן? עליכם לקבל תחילה היתר. מה עושים אם לא מקבלים היתר לכריתת עץ ברמת גן? קבלו את הפתרון המושלם עבורכם.

למה אסור לכרות עמים ברמת גן?

האמת היא שזה לא ממש משנה איפה אתם גרים, בכל מקום בארץ אסור לכרות סתם כך עצים. כן, אנחנו מתכוונים לכל עץ, גם לכזה שנמצא בגינה הפרטית ואתם חושבים שהוא רכוש פרטי שלכם, טעות בידיכם. עצים זה דבר מוגן והחוק אוסר לכרות אותם ללא סיבה מוצדקת. לכן, במידה ואתם רוצים לכרות עץ, אתם חייבים לפנות בבקשה לפקיד היערות שיושב ברשות המקומית ברמת גן ובבקשה הזו להציג את הסיבה שבגינה אתם מבקשים לכרות את העץ. פקיד היערות יבחן את הבקשה שלכם, הוא יגיע לשטח על מנת לבדוק את זה מקרוב. במידה והבקשה שלכם מוצדקת הוא יאשר אותה ובמידה ולא, אסור לכם לכרות את העץ.

יש לציין שאיסור כריתת עצים ברמת גן מתייחס לעצים בוגרים שהגובה שלהם לפחות שני מטרים ועובי הגזע לפחות 20 סנטימטרים.

איזה פתרון חלופי יש לכריתת עצים?

אנחנו בטוחים שאם אתם מבקשים לכרות עץ יש לכם סיבה טובה ועם זאת, אם לא קיבלתם אישור לכך גיזום עצים ברמת גן יכול לתת מענה מעולה. נכון, זה אומר שלא תוכלו להיפטר מהעץ לתמיד ולגמור עם זה, אך עדיין גיזום ענפים מהעץ יכול לתת לכם שנים ארוכות של שקט. זה נכון במיוחד למקרים בהם מדובר בעץ בריא אך הענפים שלו גורמים למטרד לא קטן, בין אם הם חודרים למרפסות של הדיירים או מסכנים את העוברים ושבים שעל המדרכה, גורמים ללכלוך או סתם מסתירים את קרני השמש.

איך גוזמים עצים בצורה מקצועית?

גיזום עצים היא עבודה מורכבת ואם לא מבצעים אותה נכון היא בהחלט יכולה לגרום לפגיעה בעץ ואפילו לנפגעים ברכוש ובנפש. בעל המקצוע שמבצע את העבודה צריך לטפל קודם בענפים הכבדים והגבוהים על מנת למזער את הסכנה כמה שיותר. מומלץ מאד להקיף את האזור בסרט סימון אדום על מנת שאנשים לא יתקרבו למקום, במיוחד אם מדובר בגינה ציבורית. את הגזם שנופל על הארץ בעל המקצוע חייב לאגד, לאסוף ולפנות אותו למקום מורשה. שימו לב שכדאי לגזום עצים יום אחד לפני הפינוי העירוני של הגזם שנעשה אחת לשבוע. בדקו באתר העירייה את המועד שבו העירייה מפנה את הגזם וכך תוכלו לחסוך את עלויות הפינוי לאחר הגיזום.

תמונה pixabay

מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים גוזם עצים?

גיזום עצים זה לא משחק ילדים ומדובר בעבודה מורכבת שרק גוזם עצים מוסמך עם תעודת גוזם יכול לבצע אותה. לכן, אנחנו ממליצים לבדוק קודם מה הניסיון הרלוונטי של בעל המקצוע בתחום וכן לבדוק את הרישיון ואת הביטוח שלו. קראו את כל חוות הדעת והביקורות על בעל המקצוע וודאו שאתם מזמינים מישהו שהוא לא פחות ממומחה.

בנוסף, מדובר בעבודה שברוב הזמן מתבצעת בגובה רב. לכן, לפני שאתם מזמינים את בעל המקצוע ודאו שיש לו רישיון לעבודה בגובה. אם בעל המקצוע מבצע את העבודה באמצעות מנוף, אתם צריכים לוודא שיש לו רישיון להפעיל את המנוף. כמו כן, אל תשכחו שבעל המקצוע צריך לפנות את הגזם, כך שבמידת הצורך עליכם לוודא שיש לו רישיון למשאית או טרקטור על מנת לפנות את הגזם באופן בטוח.

לסיכום, אם אתם מבקשים לכרות עץ ולא מקבלים לכך היתר, אין ספק שגיזום עצים יכול להיות פתרון מושלם עבורכם.

Exit mobile version