Site icon מקומון רמת גן

אילו יתרונות מציעות סדנאות גיבוש ומדוע מומלץ להשתתף בהן

צילום: באדיבות עמיעד טאוב

מעסיקים רבים בוחרים לשלוח את עובדיהם לסדנאות גיבוש המתקיימות באזורים שונים בארץ ומאורגנות על ידי חברות המתמחות בהפקה של אירועים מסוגים שונים, לרבות סדנאות גיבוש וימי גיבוש. אלו יכולות להיות סדנאות גיבוש הכוללות משחקי חשיבה באולם סגור או מחוץ לאולם, סדנאות הכוללות יצירה וביטוי של יכולות שונות, כמו גם פעילויות נוספות העוזרות בגיבוש העובדים ובחיזוק הקשר שלהם עם מקום העבודה.
יתרונותיהן של סדנאות גיבוש
הזמנת העובדים לסדנאות גיבוש היא פתרון נהדר לכל מעסיק המעוניין לנצל את יתרונותיה הרבים של הסדנא ואת הפעילויות המיוחדות שהיא כוללת במסגרתה. הנה כמה מהיתרונות הבולטים של סדנאות גיבוש וגם הסיבות לכך שהן הפכו לפופולאריות כל כך בשנים האחרונות:
1. הזדמנות לחזק את הקשר שבין העובדים – סדנאות גיבוש מציעות יתרונות רבים, אולם בראש ובראשונה ניצבת האפשרות לחזק את הקשר שבין העובדים. במקום שכל אחד מהם יהיה עסוק בענייניו, במשימות שעליו לבצע בכל יום עבודה ובכל היעדים שבהם הוא צריך לעמוד, מאפשרת סדנת הגיבוש לקחת פסק זמן ולהכיר קצת יותר את החברים לעבודה. סדנאות הגיבוש מלכדות את העובדים המשתתפים בהן והופכות אותם לצוות מנצח – צוות בעל מטרה משותפת, שיכול לעמוד בהצלחה בכל משימה.
2. לקחת פסק זמן ולחדש את מאגרי האנרגיה – סדנאות גיבוש הן הזדמנות גם לקחת קצת פסק זמן מהעבודה, מהעיסוקים שכולנו מרוכזים בהם במהלך היום יום, וליהנות מפעילויות קצת אחרות. אלו יכולות להיות סדנאות בישול, לדוגמא, המתקיימות בתוך אולם סגור, משחקים מעוררי מחשבה ויצירתיות או הפעלות כלשהן שמתמקדות בלמידה כלשהי. כך או כך, מדובר בפעילות שאיננה קשורה למקום העבודה, פעילות שאיננה קשורה לעיסוק עצמו ובכלל – מאפשרת ניתוק מוחלט והתמקדות בעניינים אחרים, מעניינים לא פחות.
3. שיתוף פעולה ותקשורת טובה יותר – בעזרת סדנאות אלו לומדים העובדים לשתף פעולה בצורה טובה יותר, דבר שהוא הכרחי מאד במהלך העבודה עצמה. בנוסף, הם משפרים את התקשורת ביניהם ומעניקים להם כלים שיכולים לעזור להם להתמודד עם בעיות תקשורת הנוטות לצוץ לעיתים בין העובדים. הדבר נעשה באמצעות הפעלות שונות שבהן משתתפים העובדים במהלך סדנת הגיבוש: הפעלות המצריכות מהם להפעיל את הכישורים השונים שלהם ואת המיומנויות הקשורות בתקשורת בין-אישית ובשיתוף פעולה עם הזולת.
4. העלאת המורל – סדנאות גיבוש משפרות את מצב הרוח ויוצרות רגשות חיוביים הרבה יותר כלפי מקום העבודה, ובכך גם משפרות את התפוקה. עובדים שמחים, מרוצים ומסופקים משקיעים הרבה יותר במקום העבודה שלהם ומגיעים לתפוקה גדולה. מעסיקים המבחינים במהלך סדנת הגיבוש בשביעות הרצון של העובדים עצמם ובמורל הגבוה שלהם, לומדים עליהם באופן זה לא מעט ונחשפים לצדדים נוספים באישיותם, שסביר שלא נחשפו אליהם בעבר. כך משתפר גם הקשר בין המעסיק עצמו לבין העובד, והאווירה במקום העבודה הופכת לנעימה ולנינוחה יותר.
5. סדנא בהתאמה מלאה – סדנאות הגיבוש המוצעות כיום מותאמות באופן מלא לצרכיו של הארגון, או לצרכיה של החברה. ישנן סדנאות המיועדות לעובדים צעירים מאד בעוד שאחרות מתאימות לעובדים מבוגרים יותר. ישנן סדנאות שמתאימות לעובדים שעוסקים במתן שירות, בעוד שאחרות מתאימות לעובדים שעבודתם מתבצעת רוב היום מול המחשב וללא הצורך בשיתוף פעולה עם העובדים האחרים. התאמה כזו מאפשרת להפיק את המרב מכל סדנא, וכפועל יוצא – ליהנות מיתרונותיה הרבים.
לסיכום
סדנאות גיבוש הן פתרון נהדר לכל מעסיק המעוניין לאחד בין העובדים שלו, לשפר את התקשורת ביניהם, לאפשר שיתוף פעולה וגם להגיע לתפוקה רבה יותר. מדובר ביתרונות רבים, ההופכים את סדנאות הגיבוש למענה מצוין לכל עסק ובכל תחום.

Exit mobile version