Site icon מקומון רמת גן

איך תדעו שאתם צריכים לבדוק את רמת הכולסטרול בדם ומה לעשות אם הוא גבוה?

כולסטרול גבוה הוא דבר מסוכן, אך אם יודעים מה לעשות באופן טבעי כדי לאזן אותו, ניתן להימנע מתרופות.

רוב האנשים לא יודעים שהם סובלים מכולסטרול גבוה עד הרגע שהם עושים בדיקות דם. הסיבה שרובנו לא יודעים לזהות כולסטרול גבוה תסמינים אופייניים לו, כי רובנו לא באמת מודעים אליהם. במאמר הבא אנו נסביר מהם התסמינים המעידים כי יש לבדוק האם אתם סובלים מכולסטרול גבוה ומה לעשות במידה וגיליתם שכן.

תסמינים המעידים על כולסטרול גבוה

הכולסטרול הוא חומר שומני שתמצאו 70 אחוזים ממנו בתוך הגוף ובמיוחד בתאי הגוף מהסיבה שהוא זה שמרכיב את קרום התא הבררני. אנו למעשה זקוקים לכולסטרול בגופנו, אך צריכים שהוא יהיה במדדים טובים ובריאים ולא בעודף.

זיהוי של כולסטרול גבוה מבלי לבצע בדיקות דם הוא קשה, אך יש תסמינים שיכולים לרמוז לנו על כך והם נובעים מחוסר זרימת הדם בצורה תקינה בעורקים בשל שקיעה של הכולסטרול על דפנות כלי הדם.

אם אתם חשים לעיתים קרובות בכאב ראש באזור הצוואר והראש האחורי, זה סימן לזרימה לא מספיק טובה של דם אל המוח והיא יכולה להעיד על כך שאתם סובלים מכולסטרול גבוה. אם דפיקות הלב שלכם מואצות לעיתים קרובות, כנראה שלחץ הדם על דפנות העורקים החסומים הוא גבוה. אם אתם חשים עקצוצים בידיים או ברגליים והם נרדמות לכם לעיתים קרובות, כנראה שיש חסימה של כלי הדם וזה יכול להתרחש כתוצאה מהצטברות של כולסטרול.

נכון, תסמינים אלו יכולים להעיד גם על מחלות אחרות, אך ברפואה, אם יש ספק – אין ספק ולכן לכו לבדוק את הכולסטרול שלכם.

צילום: FREEPIK

תכנית לאיזון מדדי הכולסטרול

אם בבדיקת דם מצאו שיש לכם כולסטרול גבוה, זה הזמן להתחיל בתכנית מותאמת לאיזון המדדים. תכנית כזו צריכה לכלול פעילות גופנית מדויקת שמביאה להורדה במשקל, אבל לא סתם הורדה במשקל, אלא כזו המותאמת לעבודה על מאזן קלורי שלילי המגיע גם למאגרי השומן שבגוף. פעילות גופנית כזו מחייבת הגעה לדפקים גבוהים ועבודת אימון של לפחות 20 דקות שלמות ללא הפסקה.

כדי להתאים פעילות גופנית נכונה, מומלץ למצוא מאמן כושר אישי שיתאים לכם תכנית ויביא אתכם לתוצאות. התוצאות לא חייבות להיות מהירות, אלא הדרגתיות. אנשים שביצעו אימונים אישיים הצליחו להגיע לתוצאות מעולות ושמרו עליהן לאורך זמן כי קיבלו כלים מעשיים לביצוע.

מרכיב נוסף בדרך לאיזון רמת הכולסטרול הגבוה הוא תפריט תזונה המותאם לאנשים הסובלים מכולסטרול. תפריט כזה מחייב הורדה של כל המרכיבים שמכילים שומן רווי. בעבר זה היה יותר קשה לזהות מוצרים אלו בסופר, כיום יש עליהם מדבקה אדומה המציינת זאת. בכל מקרה, גם אם יש מדבקה או שאין מדבקה, בתפריט מותאם יהיו כל הפריטים שמותר לכם לאכול וכל המוצרים שמהם אתם חייבים להימנע בשגרה.

שמירה על מדדים מאוזנים גם בזמנים שנשברת השגרה

ברגע שהגעתם למצב שבו המדדים שלכם החלו לרדת, אתם למעשה מתחילים מצב של שגרה וכעת עליכם לשמור על אורח החיים שסיגלתם לעצמכם. נשמע פשוט? לחלק מהאנשים זה מאוד קשה, במיוחד כאשר נשברת השגרה והם מוזמנים לאירוע חתונה בתל אביב. שם נמצאים מאכלים רבים שאינם מותאמים לדיאטה ואתם גם נמצאים בחברה שאוכלת תפריט שונה מאוד משלכם.

במצבים אלו יהיה עליכם לבחור מתוך המגוון הרחב את המאכלים שהכי קרובים לתפריט התזונה. כמו כן, אם חלילה מעדתם ואכלתם דברים שאינם כלולים בתפריט, זכרו שבארוחה הבאה תוכלו לחזור לתפריט שלכם ולהמשיך לשמור על מה שכבר השגתם.

Exit mobile version