Site icon מקומון רמת גן

איך עובד ניהול מוניטין ומי צריך את זה?

כולם רוצים להופיע במנוע החיפוש של גוגל, ובמיוחד חברות ועסקים שונים המעוניינים להגדיל את קהל הלקוחות שלהם. אך מה קורה כאשר אתרים שונים מופיעים דווקא בהקשרים שליליים? זהו עניין מהותי העלול לפגוע בשם ובמוניטין של אדם, אתר, עסק או חברה. מכיוון שכולם עושים שימוש קבוע ברשת האינטרנט, ניתן לומר כי אותם אזכורים שליליים עלולים להתפשט בין כלל הגולשים כמו אש בשדה קוצים, וכך לפגוע בתדמית של אדם או מותג שמוזכר באופן שלילי ברשת.

מהו ניהול מוניטין

בדיוק לשם כך קיימת טכניקת ניהול מוניטין שתפקידה העיקרי הוא דחיקת אותן תוצאות שליליות כמה שיותר רחוק מתוצאות החיפוש ברשת, ובנייה מחדש של המוניטין הטוב של המותג או האדם שהופיע עם אותם אזכורים שליליים.

למעשה, כפי שמסביר יפה דניאל זריהן בבלוג שלו, ניהול מוניטין עובד בשיטה של קידום אתרים, אך בצורה הפוכה לחלוטין. כדי שאותם אזכורים שליליים ידחקו כמה שיותר רחוק מתוצאות החיפוש בגוגל, יש צורך לקדם על חשבון אותם אזכורים תוצאות עם אזכורים חיוביים ככל הניתן כך שהם אלו שיופיעו במהלך חיפוש הביטוי או מילות המפתח הנוגעות לאדם או המותג עם התוצאות השליליות. לעוד מידע על זה כנסו לאתר של דניאל.

תוצאות שליליות ברשת – על מי זה משפיע

על כולם! גם אנשים פרטיים יכולים להקליד את השם שלהם בגוגל ולגלות לחרדתם תוצאה אחת או יותר שאינה חיובית, כמו תוצאה של פסק דין ישן וכבר לא רלוונטי הנוגע למעשים שליליים שהאדם עשה, אזכור שלילי על האדם במגוון פורומים חופשיים הפתוחים לשימוש הציבור ועוד.

לאדם הפרטי מדובר על פגיעה תדמיתית קשה שעלולה אף להשפיע על עתידו, אם לדוגמה הוא נבחן לתפקיד בכיר בחברה גדולה – התוצאה השלילית הזו עלולה להשפיע על תהליך קבלתו ואף לפסול אותו כלפי חברות אחרות.

להעלים כתבה לא מחמיאה, אזכור שלילי בפורום או תגובה שכתבת בשעת זעם. צילום: Pixabay

עבור האדם הציבורי או בעל עסק או מותג, ברור כי מדובר לחלוטין בפגיעה גדולה בשם ובמוניטין מכיוון שאזכורים שליליים שונים יכולים להשפיע על ציבור גדול, וכך לגרום נזק בלתי הפיך לאותם אנשי ציבור או חברות ועסקים.

כיצד ניתן להסיר את התוצאות השליליות

כאמור, ניהול מוניטין קיים כדי למנוע את המצב הלא נעים שאדם פרטי, ציבורי או מותג יכול להיקלע אליו בשל אזכור שלילי בודד או יותר שקיים ברשת האינטרנט. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות העלאת כמה שיותר אזכורים חיוביים ברחבי הרשת שידחקו כמה שיותר למטה את התוצאות השליליות, וימתגו מחדש את המוניטין והיתרונות של האדם או החברה.

חשוב להבין כי מחיקה מיידית של אותם אזכורים שליליים איננה אפשרית, גם אם אזכורים אלו מופיעים באתרים שיש לכם גישה אליהם או ביקשתם מבעלי האתרים למחוק אותם לחלוטין, מכיוון שגוגל מאנדקס באופן קבוע אתרים ועמודי אינטרנט כך שהם ימשיכו להופיע בתוצאות החיפוש, עד הרגע בו פעולת האינדוקס תדעכן מחדש – דבר שאינו צפוי מראש ובעל שליטה.

לכן בעזרת כמה פעולות שונות, ניתן לבצע ניהול מוניטין יעיל ואיכותי שיסייע "להעלים" את אותם אזכורים שליליים, ולדחוק אותם לתחתית תוצאות החיפוש:

פתחו דפים ופרופילים באתרים חזקים – מכיוון שגוגל מעניקה עדיפות בתוצאות החיפוש לאתרים בעלי דומיינים סמכותיים וחזקים, מומלץ לפתוח בהם דפים ופרופילים עם שם החברה או האדם. דוגמאות לאתרים כאלו הם הרשתות החברתיות ששולטות בזמן האחרון כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין וגם יוטיוב.

השתמשו בבלוג פרטי – לבלוגים יש כוח ברשת, במיוחד אם מדובר על בלוגים שמתוחזקים באופן שוטף וקבוע ועם תכנים רלוונטיים ואיכותיים. ניתן לפתוח בלוגים חינמיים עם השם שלכם בקלות ובמהירות באמצעות פלטפורמות בלוג שונות שקיימות ברשת, וכך להעלות תכנים ומאמרים באופן שוטף.

היו פעילים בפורומים שונים – כיום כמעט כל אתר מאפשר דיון קבוצתי פתוח בין אנשים שונים. תוכלו להירשם אל אותם פורומים עם השם שלכם, ולהיות פעילים שם באופן שוטף כדי שהפרופיל שלכם יהיה כמה שיותר בולט כך שיעלה את הסיכויים להופיע בתוצאות החיפוש.

Exit mobile version