Site icon מקומון רמת גן

איך מקבלים הפטר בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

על פי החוק החדש לחדלות פרעון ושיקום כלכלי (מה שהיה נקרא בעבר  תהליך 'פשיטת רגל'), לאחר כ-4 שנים מהרגע שנפתחו הליכי חדלות פירעון ניתן לקבל הפטר ומחיקת חובות. במאמר הבא נעסוק בשאלה – איך מקבלים הפטר (פטור מחובות) בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

קיימים מקרים בהם אם צרכיו ועלויות המחייה הבסיסיים של החייב גבוהים מכושר ההשתכרות שלו, בית המשפט יכול לתת לו הפטר לאלתר והוא יקבל מחיקת חובות מיידית אשר נקראת גם הפטר לאלתר. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי ישנם חובות עליהם, ככלל, לא ניתן לקבל הפטר, כגון חוב מזונות או חוב פלילי וכן דוחות עירייה.

למרות זאת שימו לב כי אם יתגלה שלחייב היה רכוש שהסתיר או שקיבל את פשיטת הרגל לא בתום לב אזי ניתן ניתן להורות על ביטול רטרואקטיבי של ההפטר ולכן קיימת חשיבות לליווי על ידי עורך דין חדלות פרעון ופשיטת רגל.

רשות האכיפה והגבייה מפעילה מערך מידע בטלפון *35592 שעות מענה טלפוני ימים א' עד ה', בין השעות 8:00 עד 16:00. המוקד אינו מעניק ייעוץ משפטי פרטני. אם ברצונכם ביעוץ על ידי עורך דין פשיטת רגל וחדלות פרעון  ניתן ליצור קשר עם משרדנו בימים א-ה בשעות 08:00-18:00 בטלפון 03-7949755

אם הינכם שייכים לסקטור חדלות פרעון עסקים או שכירים ויחידים משרד המשפטים האפוטרופוס הכללי, הממונה על הליכי חדלות פירעון והרשם לענייני ירושה מפעיל מוקד השירות והתמיכה של הכונס הרשמי והממונה על חדלות פירעון

*5067 למחייגים מחו"ל: 972-8-6831673 שעות מענה טלפוני ימים א' עד ה', בין השעות 8:00 עד 16:00. המוקד אינו מעניק ייעוץ משפטי פרטני. אם ברצונכם ביעוץ על ידי עורך דין פשיטת רגל וחדלות פרעון ניתן ליצור קשר עם משרדנו בימים א-ה בשעות 08:00-18:00 בטלפון 03-7949755

צילום: Pixabay

המטרה העיקרית בהליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), היא לקבל הפטר – מחיקת החובות שבגינם נפתחו ההליכים ושהוא לא יוכל להחזיר.

מי זכאי להפטר?

למעשה זה יחסית פשוט. כל חייב שיעמוד בתנאיו של הצו לפתיחת הליכים (השלב הראשון בהליכים), יקבל צו לשיקום כלכלי (השלב האחרון) שבו יפורטו התנאים שאם יעמוד בהם, הוא יוכל לקבל הפטר ולהביא לסיום ההליכים בעניינו.

עם זאת, הסמכות המשפטית במסגרתה מתנהלים ההליכים, רשאית להורות כי חייב יקבל הפטר מיידי (הפטר לאלתר), אם צרכיו ועלויות המחייה הבסיסיים שלו גבוהים מכושר ההשתכרות שלו.

הסמכות המשפטית הרלבנטית לתת הפטר משתנה על פי גובה החובות והגורם שביקש לפתוח בהליכים:

גם לאחר שניתן הפטר, הסמכות המשפטית רשאית לבטל אותו רטרואקטיבית, במקרה שהיו עובדות או נתונים שאם היתה מודעת להן, היא לא היתה נותנת את ההפטר ולכן קייימת חשיבות לליווי על ידי עורך דין פשיטת רגל וחדלות פרעון חובות עליהם לא חל ההפטר על החובות הבאים, ככלל, לא ניתן לקבל הפטר:

ביטול ההפטר

גם לאחר שחייב קיבל הפטר, בית המשפט או לשכת ההוצאה לפועל שדנו בעניינו עדיין רשאים  לבטל אותו רטרואקטיבית ולשנות את תנאיו (כגון הארכת תקופת התשלומים) אם אחד מאלה מתקיים:

חשוב לדעת

ביטול ההפטר אינו מהווה ביטול של הליכי חדלות הפירעון, אשר יימשכו כאילו לא ניתן הפטר. במקרה כזה, יוכל החייב לקבל בעתיד הפטר חדש, אם יעמוד בתנאים שייקבעו.

הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (לחובות מעל 150,000 ש"ח ולנושים) מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון *5067, בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00.

רשות האכיפה והגבייה (חובות מתחת ל-150,000 ש"ח) מפעילה מרכז מידע טלפוני בטלפון *‎35592, בימים א'-ה' בין 8:00 – 18:00 ובערבי חג בין 8:00 – 12:30.

Exit mobile version