Site icon מקומון רמת גן

איך מפתחים מוצר?

פיתוח מוצרים הוא חלק אינהרנטי בעולם התעשייה והכלכלה. חברות רבות שולחות את ידיהן בתהליך זה ותורמות לעולם מוצרים מסוגים שונים. אולם מה עומד באמת מאחורי צמד המילים "פיתוח מוצר"? בכתבה הבאה נסקור בקצרה את שלביו השונים.

איך מוצר נולד?

אמרה עתיקה גורסת ש-"הצורך הוא אבי ההמצאה", ואכן מוצרים נולדים כדי לענות על צורך כלשהו, יהיה אשר יהיה. בין אם מדובר בצורך עבור הקהל הרחב, צורך עבור בניית מוצר אחר או כל דבר נוסף באמצע – צורך במענה על בעיה כלשהי הוא הבסיס לכל פיתוח.

לאחר שזוהתה הבעיה והפתרון האפשרי לה, יש להמשיך לשאול שאלות חשובות אשר יקדמו את התהליך של פיתוח מוצרים – מי הוא קהל היעד הרלוונטי? מה יתרונותיו של מוצר ספציפי זה עבור המשתמשים? למה לקנות אותו ולא פריט אחר דומה לו? ועוד ועוד…

מענה מדויק על שאלות אלו ואחרות, ייתן את החידודים הדרושים בשביל להתקדם לעבור לשלב הבא בפיתוח המוצר – תכנון ועיצוב.

מתקדמים בתהליך

לפני שמגיעים למוצר הסופי אשר יוצא אל השוק הרחב, יש לא מעט שלבי ביניים קריטיים, כגון רישום פטנט, בניית דגם ובניית אבטיפוס. חשוב להדגיש שפיתוח מוצר אינו עניין של מה בכך – לחברות "רגילות", שאינן עוסקות בפיתוח כדרך קבע אין תמיד את הידע והכלים הדרושים לכך.

לכן בסיטואציות רבות פונים בשלב זה (או אפילו לפני) לחברות ייעודיות המתמחות בפיתוח מוצרים. חברות אלו מחזיקות בניסיון המתאים, וכן באולמות ייצור, מעבדות מחקר אשר עומדות בתקנים מתאימים וכמובן ידע הנדסי נרחב המשמשים אותה לפתרון כל בעיה.

חברות אלו ייקחו את המושכות וירשמו את המוצר העתידי כפטנט, דבר אשר יגן עליו משפטית בעניינים של העתקה וזכויות יוצרים. לאחר מכן ייבנה דגם – שלב פיתוח ראשוני שבא לבדוק את ההיתכנות הטכנולוגית של המוצר המפותח (בגסות, בודק האם החברה "בכיוון").

לאחר שהדם יוצר, נבדק ואושר מתחיל תהליך בנייתו של האבטיפוס. האבטיפוס הוא כבר מוצר זהה למוצר הסופי, שלאחר אישורו הסופי מתחיל הייצור ההמוני. האבטיפוס צריך להכיל את כל מה שדרוש למוצר הסופי, וכמובן לענות על הצורך שהניע את הפיתוח.

מיחיד לרבים

ההבדל בין ייצור מוצר בודד לייצור המוני של פריטים בסדרה הוא הבדל ניכר. על מנת לייצר את המוצר במסות הדרושות יש צורך בטכנולוגיות מתאימות ובאמצעי ייצור רלוונטיים. חברות מקצועיות המתמחות בפיתוח מוצרים מחזיקות לרוב כמה אפשרויות לפיתוח מסיבי.

כל דרך תתאים כמובן למוצר ספציפי כזה או אחר ולא תמיד כל דרך תתאים. בין האמצעים המקובלים ניתן למנות את הבאים – הדפסות תלת ממד, פיתוח תבניות פלסטיק, עיבוד שבבי, חריטה וכיוצא בזה.

מפתחים לכל הכיוונים

אחת החברות הבולטות בישראל בשוק פיתוח המוצרים היא חברת ארן הוותיקה, שלה ניסיון מוכח ולקוחות רבים מכל פינות הגלובוס. מדובר בחברה בעלת מוניטין רב, ועבר עשיר של פטנטים בתחום פיתוח המוצרים.

כיאה לחברה וותיקה, ארן פועלת במגוון של שדות תעשייתיים וטכנולוגיים בולטים. בין אלו ניתן למצוא מכשור רפואי, מוצרים ביטחוניים שונים, כלים ומכונות לתעשיית הפלסטיק, מוצרים לשוק המים ומוצרים כלליים המיועדים לצריכה אישית ולחלקים אחרים בתעשייה.

Exit mobile version