Site icon מקומון רמת גן

איך לשמור על בריאות הציפורניים

אתם אחרי יום ארוך בעבודה, מחכים רק לחלוץ את הנעליים ולהיכנס למיטה. אך ברגע שהורדתם גם את הגרביים, גיליתם שצבע הציפורניים שלכם הפך לצהוב. כנראה שנדבקתם בפטרת ציפורניים חיידקית.

פטרת בציפורניים היא מחלה זיהומית השכיחה מאוד אצל אנשים רבים. לפעמים היא נגרמת מפטרת עור שמטפסת את כל הדרך מכף הרגל אל הציפורניים וגורמת לפטרת הציפורניים להופיע.

פטרת הציפורניים נפוצה מאוד בכפות הרגליים משום שזו סביבה מצוינת לגידול פטריות; זהו אזור חמים, לח וחסר אוורור לכן המערכת החיסונית שלנו מתקשה להילחם בזיהומים שעלולים להיווצר שם.

איך אני מזהה שיש לי פטרת בציפורניים?

ישנם מספר תסמינים המופיעים בציפורניים או ברגליים:

בכל מצב בו אתם מגלים כי הציפורן שלכם נראית כמו אחד מהתיאורים שלמעלה, גשו מיד להיוועץ עם רופא עור מומחה. פטרת הציפורניים עלולה להחמיר ולהתפשט לחלקים אחרים בכף הרגל או היד אם לא מטפלים בה כראוי.

מה גורם לפטרת הציפורניים להופיע?

הסיבה העיקרית – חוסר אוורור של הרגליים בשל נעילת נעליים סגורות למשך זמן רב.

גם נעילת נעליים לא נוחות או לא מותאמות למידת הרגל שלך, עלולה לפגוע בציפורן.

נעילת נעלי ספורט וגרביים בזמן קיום פעילות ספורטיבית, מגבירה את הלחות והזיעה שבתוך הנעל ומאפשרת לפטרת להיווצר בקלות.

פטרת ציפורניים היא מדבקת! אפשר בקלות רבה להדבק בפטרת ציפורניים על ידי מגע ישיר במשטחים הנגועים בפטרת.

אפשר להדבק בפטרת הציפורניים גם במקרים בהם נועלים נעליים של אדם אחר, שימוש משותף בקוצץ הציפורניים והיגיינה לקויה של קוסמטיקאית שאינה מקפידה לחטא את כלי הפדיקור שלה.

בריאות לקויה או מצב בריאותי לקוי הנגרם ממחלות שונות כמו פסוריאזיס מגבירה את הסיכוי לפטרת ציפורניים.

צילום: freepik
אז איך נמנעים מפטרת בציפורניים?

הקפידו לאוורר את כפות הרגליים – הסירו את הנעליים הסגורות ואת הגרביים ברגע שאתם נכנסים הביתה. נעילת נעליים סגורות לזמן ממושך מגדילה את הסיכון להדבק בפטרת ציפורניים. גם אם קר לכם בלילה, הקפידו לא לישון עם גרביים.

הקפידו על היגיינה – שמירה על היגיינה חשובה בכל חלקי הגוף. הקפידו לשטוף את כפות הידיים והרגליים באופן תדיר, ולשמור עליהן נקיות ויבשות.

כפכפים במלתחות – הקפידו לנעול כפכפים בכל מלתחה ומקלחת שאינה שלכם – במלתחות של חדר הכושר, של הבסיס הצבאי, של בית המלון ושל הבריכות הציבוריות. אף אחד מאתנו לא יודע עד כמה רצפת המקלחת שם נקי או מי התקלח שם לפניכם.

ובכל זאת נדבקתי בפטרת, איך אני יכול/ה לטפל בה?

ישנן שיטות רבות לטיפול בפטרת הציפורניים, לפני שאתם ניגשים לרופא משפחה תוכלו לרכוש משחות ללא מרשם בבית המרקחת לטיפול מקומי.

אם המצב גרוע יותר והמשחה פחות עוזרת, פנו לרופא עור מומחה שיציע לכם בדרך כלל להשתמש במשחות אנטיביוטיות. לעיתים גם ניתן לטפל בפטרת באמצעות כדורים לנטילה שמציע רופא העור.

דרך נוספת לטיפול בפטרת אצל רופא העור היא באמצעות לייזר. אמנם יש לזכור שלייזר בלבד לא פותר את כל הבעיה. בנוסף לטיפול הלייזר, יש לשלב גם טיפול על ידי משחה שיתאים לכם רופא העור. השילוב של לייזר וטיפול משחתי במרפאת LEV – פדיקור רפואי שנמצאת בתל אביב, מבטיחה כמעט 100% הצלחה בטיפול בפטרת הציפורניים ואינה כרוכה בתופעות לוואי שמתרחשות לפעמים כתוצאה מטיפול הלייזר.

הטיפול הרפואי בפטרת הציפורניים מותאם לכל מטופל בהתאם לחומרת הזיהום, מראה הציפורניים ומחלות רקע קודמות של המטופל.

Exit mobile version