Site icon מקומון רמת גן

איך לרדת במשקל מהר – 3 צעדים פשוטים מבוססים מדעית

יש לא מעט שיטות לירידה ניכרת ומהירה במשקל. אולם הרבה מאוד דיאטות שכאלו ישאירו אתכם רעבים ולא מסופקים מהארוחות, ומסיבה זאת לרובכם יהיה קשה מאוד לדבוק בהן לאורך זמן. אך לא כל הדיאטות מערבות תחושת רעב תמידית וחוסר סיפוק, ויש כאלו שמבוססות על תזונה נכונה והן דווקא יעילות מאוד.

אז אם אתם שואלים איך לרדת במשקל מהר, לפניכם הצעה ל- 3 עקרונות קלים ובריאים ליישום בחיי היומיום, שגם מגובים במחקרים מדעיים:

הפחיתו את כמות הפחמימות

כשמדובר בפחמימות, הכי חשוב להתמקד בהפחתת הסוכרים והעמילנים. אם תעשו זאת, תחושו הרבה פחות רעב, וזה יגרום לכם לצרוך פחות קלוריות. מה שיקרה הוא, שבמקום לשרוף פחמימות להפקת אנרגיה, הגוף יתחיל לשרוף את השומן שנאגר ברקמות כמקור לאנרגיה. אז אם תשאלו דיאטנים איך להוריד במשקל מהר, רובם יסכימו שכך אפשר להוריד עד 4.5 כבר בשבוע הראשון, ומה שירד קודם הוא בעיקר נוזלים ושומן. גם במחקר בהשתתפות נשים עם השמנת יתר, דווח כי דיאטה שהתבססה על מעט מאוד פחמימות, היתה יעילה יותר מדיאטה שהתבססה על מעט מאוד שומן, בכל הקשור לירידה מהירה במשקל.

אכלו חלבון, שומנים בריאים וירקות

כל אחת מהארוחות צריכה לכלול חלבון, שומן וירקות שאינם עמילניים. ארוחות הבנויות משילוב מזונות שכזה, יגבילו את צריכת הפחמימות שלכם לבין 20-50 גרם ליום. ככלל, השתדלו לאכול 2-3 ארוחות ביום. אם אתם רעבים אחה"צ, הוסיפו ארוחה רביעית.

צילום: שמואל ראמוס, אנספלאש

חלבון –  אכילת כמויות יפות של חלבון מהווה חלק חשוב בתוכנית זו. מחקרים מלמדים כי צריכת חלבון מוגברת יכולה לתת בוסט להוצאה הקלורית של 80-100 קלוריות ביום, להפחית כמיהה ומחשבות אובססיביות על אוכל בכ- 60%, וגם את החשק לנשנש מאוחר בלילה. באחד מהמחקרים נמצא, כי אנשים שעשו דיאטה עשירה בחלבון צרכו 440 פחות קלוריות ביום. לכן, כשחושבים איך להוריד במשקל מהר, חלבון הוא רכיב תזונתי שבהחלט יש לקחת בחשבון. מקורות תזונתיים לחלבון כוללים בשר, דגים, ביצים, סויה ושאר קטניות.

ירקות דלי פחמימות – לא צריך לחשוש מלהעמיס על הצלחת ירקות דלי פחמימות. הם גדושים ברכיבי תזונה איכותיים וניתן לאכול כמויות גדולות מהם מבלי לעבור את רף ה-    20-50 גרם פחמימות ביום. דיאטה המבוססת בעיקרה על מקורות של חלבון רזה וירקות מכילה את כל הסיבים, הויטמינים והמינרלים שאנו זקוקים להם כדי להיות בריאים. ירקות רבים דלים בפחמימות עמילניות, כמו למשל ברוקולי, כרובית, תרד, עגבניות, קייל, כרוב וכרוב ניצנים, מלפפונים, חסה ועוד. ירקות עליים ירוקים ניתן אפילו להוסיף לשייקים מזינים ומשביעים שאפשר לשתות בבוקר (במקום ארוחה) או אחה\"צ, ולכן גם הם מספקים מענה יעיל מבחינת הנושא של איך להוריד במשקל מהר.

שומנים בריאים – אל תחששו לאכול שומנים. לעשות דיאטה דלת פחמימות וגם דלת שומן יכולה להיות משימה קשה מאוד ליישום בטווח הארוך. שומנים בריאים כוללים שמן זית, שמן קוקוס ושמן אבוקדו.

שלבו פעילות גופנית

אמנם אין "חובה" להתעמל כדי להוריד במשקל על פי דיאטה זו, אבל פעילות גופנית  בהחלט תתמוך בתהליך הירידה במשקל. כדאי לשלב אימון הרמת משקולות, שתורם לשריפת קלוריות ומונע האטה בחילוף החומרים – שמהווה תוצר לוואי נפוץ של ירידה במשקל. במחקרים מתחום הדיאטות דלות הפחמימות, נמצא כי ניתן בעזרתן להגדיל מעט את מסת השריר, תוך ירידה משמעותית במשקל. לכן כדאי ללכת לחדר כושר 3-4 פעמים בשבוע ולשלב הרמת משקולות. אם זו לא האופציה המועדפת עבורכם, ניתן לשלב אימון קרדיו כגון הליכה, ג'וגינג, ריצה, רכיבה או שחיה.

אז אם לסכם איך לרדת מהר במשקל, בדיאטה זו ניתן להוריד 2.3 – 4.5 ק"ג, ולעיתים אף יותר – כבר בשבוע הראשון, ולאחר מכן ניתן להמשיך ולרדת במשקל בעקביות. למי שזאת הפעם הראשונה בדיאטה זו, הירידה במשקל תהיה ככל הנראה מהירה יותר.

 

מאמר זה נכתב על ידי רז הגואל, רופא מומחה העוסק ברפואה למעלה מ- 15 שנים. מתמחה בהענקת טיפול רפואי מותאם אישית בהשמנת יתר

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 9637*

Exit mobile version