Site icon מקומון רמת גן

איך למצוא חשמלאי אמין ברמת גן?

כל ילד יודע שחשמל אינו משחק ילדים. ואכן, כאשר ריח שרוף עולה מלוח החשמל או שהחשמל בבית נוטה להתנתק דרך קבע, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות עבור הבית שלכם הוא להזמין חשמלאי מקצועי. אבל מכיוון שמדובר בחשמל, חשוב לבדוק טוב טוב איזה בעל מקצוע אתם מזמינים. בדרך כלל, חשוב לוודא שמדובר בחשמלאי מוסמך שיודע לעשות את עבודתו כראוי.

מי יכול לגעת לי בלוח החשמל?

ההסמכות של החשמלאים מחולקות לדרגות שונות, וככל שעולים בדרגה כן הסמכות גבוהה יותר. כך למשל, הדרגות הראשונות של החשמלאי הן עוזר ומעשי, והם אינם מוסמכים לבצע עבודות במתח גבוה. חשמלאי מוסמך, לעומת זאת, הוא דרגה גבוהה יותר, ובעל תעודה זו רשאי לבצע עבודות במתח של עד 3X80 אמפר, כאשר במרבית הבתים המתח נמוך מזה. כך שכאשר אתם מזמינים איש מקצוע הביתה, חשוב לוודא שמדובר בחשמלאי מוסמך לפחות. נוסף על כך, קיימות דרגות גבוהות יותר. לדוגמה, החשמלאי הראשי יכול לתקן את כל התקלות שמתקן המוסמך ואף יותר מכך, ואילו מהנדס חשמל מוסמך לבנות תוכניות להעברת נקודות חשמל.

איך מוצאים חשמלאי מוסמך?

כשיש לנו תקלת חשמל בבית או בבניין, אנו מעוניינים להזמין את שירותיו של חשמלאי ברמת גן כדי שנוכל לישון בשקט בלילה. כאמור, חשוב שזה יהיה חשמלאי מוסמך לפחות, כך שאלה כמה דברים שאתם צריכים לבדוק:

1. בקשו לשלוח להם את התעודה בטלפון.

בעידן הוואטסאפ ואמצעי תקשורת אחרים הנמצאים בטלפון שלכם, לא קשה לברר אם לחשמלאי יש תעודת הסמכה. אם אתם רוצים לדעת שאכן מדובר בחשמלאי מוסמך, בקשו ממנו לשלוח לכם את התעודה שלו לפני שאתם מזמינים אותו. מדובר בתעודה שנקראת "רישיון לעסוק בעבודות חשמל". התעודה צריכה לכלול נתונים כמו סוג הרישיון, מספר רישיון, היתרים והגבלות, תאריך הוצאת הרישיון, תוקף וכדומה.

צילום: freepik
2. איך בודקים שמספר הרישיון הוא אכן אמיתי?

אם אתם רוצים להעלות הילוך בבדיקה שלכם, תוכלו להיכנס לאתר של משרד התמ"ת, למצוא את שמו של הבעל המקצוע ואת מספר הרישיון שלו. לאחר מכן, ניתן להשוות את המספר עם זה המופיע על התעודה שנשלחה אליכם ולוודא שאכן מדובר בתעודה תקינה.

3. בקשו את צילום התעודה במקום.

זה שביקשתם לשלוח לכם את התעודה בטלפון זה נהדר, אבל אם אתם רוצים להיות בטוחים מעל לכל ספק שמדובר באותו אדם שדיברתם איתו בטלפון, כדאי לבקש ממנו להציג את התעודה ברגע שהוא יגיע פיזית אליכם. יש שיגידו כי מדובר בטרחנות מסוימת, אך כשמדובר בחשמל, אין מקום למשחקים.

מה עוד כדאי לבדוק כאשר מזמינים חשמלאי?

מעבר לתעודת ההסמכה של החשמלאי, ישנם עוד כמה דברים שמומלץ לבדוק לפני שהוא מציב את כף רגלו על מפתנכם. דבר ראשון, כדאי להזמין חשמלאי מוסמך מנוסה, ולא בעל מקצוע שקיבל זה עתה את התעודה שלו. כך תוכלו להיות בטוחים שמי שנוגע בלוח החשמל שלכם הוא אדם שיודע מה הוא עושה.

דבר שני, חשוב להבין עד כמה אנשים ממליצים על חברה או בעל מקצוע. בימינו אין קל יותר מזה. כל שצריך לעשות הוא להקליד את שמו של החשמלאי בגוגל. או אז יוצגו עבורכם המלצות. לקוחות מרוצים ישמחו תמיד להמליץ על מכר שתיקן להם את לוח החשמל במהירות.

כמו כן, בחנו את המחיר שניתן לכם. האם אתם מרגישים שממהרים לסגור את המחיר בטלפון מבלי לבדוק את התקלה? או שמגיעים אליכם, בוחנים את הדברים לעומק ורק אז קובעים את המחיר ונותנים לכם בתמורה חשבונית מסודרת הכוללת פירוט של כל התיקונים שבוצעו?

Exit mobile version