Site icon מקומון רמת גן

איך לחסוך בהוצאות לימודים

הוצאות הלימודים כבדות עליכם? הלימודים בארץ אמנם יקרים, אבל בעזרת קצת צרכנות נבונה ויישומים דיגיטליים, אפשר לחסוך לא מעט כסף.

כדי לחסוך בהוצאות על לימודים, כדאי לחפש מבצעים אונליין. הרבה חנויות אונליין שמספקות פתרונות לסטודנט ולתלמיד, חותכים את המחירים ביחס לחנויות הרגילות. זה די טבעי מכיוון שברכישה מקוונת של צרכי לימודים הקונה לא מממן עלויות גבוהות של שכר דירה עבור החנות ועלויות אחרות של עסקים פיזיים. אבל חוץ מאשר רכישה אונליין, נוכל להציג עוד כמה דרכים יעילות, כדי לחסוך בהוצאות הלימודים ללא קושי.

לא הכל חייב להיות חדש

חברת השפע המודרנית הרגילה אותנו שאנחנו צריכים כל הזמן להתחדש עם אביזרים חדשים. אולם מגמת הצרכנות הסביבתית מעלה לקדמת הבמה את האפשרויות היותר זולות והיותר ידידותיות לסביבה. לא כל פריט שצריך בשביל הלימודים חייב להיות חדש. אז אמנם אין הרבה תועלת בקניית עפרונות משומשים, אבל ספרי לימוד יד שניה או מחשבים מיד שניה יכולים להיות פתרון טוב ומאוד חסכוני. וחוץ מזה, לא תמיד חייבים לקנות, כשאפשר לשכור. השכרת מחשב נייד הולכת ותופסת תאוצה וזה הרבה יותר זול מאשר רכישה, לטווח זמן קצר או בינוני.

שיעורים פרטיים מוזלים אונליין

העלויות של שיעורים פרטיים יכולות לתפוח הרבה יותר מהר מכל עוגת שמרים. אבל אם חשבתם שחייבים לשלם בשביל שיעור פרטי כסף רב, שימו לב לדרך היותר חסכונית. כמה בתי ספר פרטיים ומורים החלו להעלות לרשת שיעורים של הכנה לבגרות או תרגול של קורסים שונים המיועדים לאוניברסיטה. ההשתתפות בשיעורים הללו, בקבוצות קטנות או אפילו בצפייה בתכנים מוקלטים, הרבה יותר זולה לעומת שיעורים פרטיים רגילים.

צילום: פיקסביי
פחות מותגים, אותו ערך

לקראת פתיחת שנת לימודים חדשה, החנויות מלאות הורים, תלמידים וסטודנטים שמחפשים תיק גב, תיק למחשב נייד, כלי כתיבה, מחשבוני כיס וכן הלאה. אולי קלמר ממותג זה נחמד, אבל האם באמת שווה לשלם הרבה יותר, ולקבל בסך הכל ציוד עם לוגו מפורסם או עם דמות מתוך סרט כזה או אחר? כאשר רוצים לחסוך בהוצאות לימודים שווה לקנות פחות מותגים. מקבלים את אותו ערך בהרבה פחות כסף. וטיפ להורים – אם הילדים לוחצים ואומרים ש"לכולם בכיתה יש", אפשר להגיע לפשרה. הילד בוחר פריט מסוים שיהיה ממותג, כאשר שאר הציוד יהיה לא ממותג ובמחיר הרבה יותר נוח.

היעזרו בתוכנות ובתכנים בחינם

במידה ואתם זקוקים לתוכנה או אפליקציה לשימוש לימודי, לא תמיד תצטרכו למהר ולרכוש תוכנה במחיר מלא. אנו לא מציעים להשתמש בתוכנות פירטיות, שכן מדובר בעניין בלתי חוקי. אבל, להרבה תוכנות במחיר מלא ישנן חלופות בחינם או בעלות מופחתת. כמו כן, חלק מהתוכנות מציעות תקופת התנסות בחינם, כך שזו דרך לגיטימית להשתמש בתוכנה, לצורך ביצוע פרויקט לימודי כזה או אחר.

Exit mobile version