Site icon מקומון רמת גן

איך להתנהל מול ילד שרוצה הכל

איך להתנהל מול ילד שרוצה הכל

כל הורה מעוניין שהילדים שלו יהיו מאושרים ובשל כך, הורים רבים מוצאים את עצמם נותנים לילד כל מה שהוא רק מבקש ולא פעם עוד לפני שהוא מבקש. לעיתים קרובות בשל ההתנהגות המדוברת ילדים גדלים למציאות שבה הם מתקשים לקבל את המילה לא מההורים שלהם. ילדים שגדלים לתוך מציאות של שפע, לא פעם רוצים את כל מה שהם רואים מבלי להתחשב בכך שמדובר על דברים שלא באמת דרושים להם או שהעלות הכספית שלהם גבוהה באופן חריג. אם אתם מוצאים את עצמכם תוהים כיצד להתמודד עם ילד שרוצה הכל, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

ילד שרוצה הכל- מה לעשות?

כמה פעמים מצאתם את עצמכם מתמודדים עם הילד שלכם כאשר הוא משתטח על הרצפה וצועק בחנות צעצועים כלשהי, בסופר או בכל חנות אחרת, רק בשל העובדה שהוא רצה שתקנו לו המון דברים ואמרתם לו לא? מדובר על סיטואציה שמוכרת ללא מעט הורים. המבוכה שאותם הורים חשים לנוכח ההתנהגות של הילד שלהם שמתקשה מאוד לקבל סירוב לרכוש עבורו כל מה שהוא רוצה, לא פעם גורמת להם להיכנע לו בסופו של דבר ולקנות לו את מה שהוא רוצה בחנות ובלבד שיפסיק להתנהג כך. ובכן, חשוב להבין כי התמודדות עם ילד שרוצה הכל מתחילה בכם ההורים. ראשית כל, עליכם להבין כי גם  לכם מותר להגיד לא. על אף שאתם רוצים שהילד שלכם יהיה מאושר בסופו  של דבר, לרכוש עבורו כל דבר שהוא רק רוצה לא בהכרח יגרום לו להיות מאושר. חשוב שהילד ילמד להעריך את מה שקונים לו ושהוא יבין כי לא מדובר על דבר מובן מאליו.

החשיבות של הדרכה הורית

לא כדאי להיכנע לילד כאשר הוא מפגין התנהגות שלילית בחנויות אם אתם מסרבים לרכוש לו משהו שרצה וחשוב לדבוק בעמדה שלכם. בכדי למנוע מצבים מעין אלה יש להכין את הילד מראש טרם הולכים לחנות כלשהי לכך שאתם תרכשו עבורו רק משהו אחד שיבחר ואם הוא לא יכול להתמודד עם זה, שלא יבוא אתכם.

הדרכת הורים לגיל הרך היא דבר חשוב מאוד שיכול להעניק לכם מגוון כלים איכותיים להתמודדות עם ילד שרוצה הכל ועל כן, גם לילדים אשר סובלים מוויסות חושי או כל מצב התפתחותי אחר שגורם להם לסף תסכול נמוך וגם לילדים ללא בעיה התפתחותית או התנהגותית כלשהו, חשוב להציב גבולות ולדעת כיצד לעשות זאת נכון. הדרכת הורים מקצועית תסייע לכם ללמוד כיצד לעשות זאת בצורה חכמה ונכונה.

Exit mobile version