Site icon מקומון רמת גן

איך להתמודד עם חרדה?

אנשים רבים מתמודדים עם נושא של פחדים וחרדות כחלק מהחיים שלהם, בעיקר לאור העובדה שהחיים מלאים התמודדויות ואתגרים וזה שאנו חיים במדינה בה נושא הביטחון וחיי היום יום זהו נושא לא פשוט. לחיות חיים עם חרדה זה דבר שפוגע מאוד באדם ובאיכות חייו, ובחיי הסובבים אותו, לעיתים קרובות מונע ממנו לעשות דברים שהוא אוהב, דברים שעושים לו טוב ודברים שהוא רוצה לעשות וזו אחת הסיבות שאנשים מחפשים פתרון כיצד להתמודד עם החרדה ולטפל בה ולהחזיר לעצמם את השליטה על החיים שלהם.

מהי חרדה

חרדה זהו פחד קיצוני מסוים שמציף את האדם וגורם לו תחושה של איום משמעותי על הקיום שלו, כאשר לרוב מדובר על חוויה שהיא בראש, זאת אומרת שמדובר על מחשבות ולא דווקא על דברים מציאותיים או משהו מוחשי קונקרטי, למעשה מדובר על פחד פנימי שהוא לא תמיד הגיוני. חרדה באה לידי ביטוי בעיקר בדרכים פיסיות מאוד משמעותיות שכוללות בין היתר דופק מואץ, חולשה, הזעה בכפות הידיים והרגליים, כאבי ראש ובטן, הפרעות שינה, חיוורון, יכול להיות כאב בחזה, סחרחורות ואפילו בחילות והקאות ועוד שלל תופעות שמשתנות מאדם לאדם. טיפול בחרדה יכול להיות בדרכים שונות תרופתיות או טיפול כמו CBT וחשוב לטפל בכך משום שחרדה זהו מצב אשר משפיע מאוד על האדם וחיי היום יום שלו.

אילו דרכים קיימות לטיפול בחרדה

אחת מהדרכים היעילות ביותר זה טיפול באמצעות CBT שזהו טיפול קוגניטיבי התנהגותי אשר במהלכו המטפל עוזר לאדם להבין את דרך החשיבה שלו ולמצוא דרכים התנהגותיות שונות להתמודד בצורה שונה עם החרדה. טיפול CBT זהו טיפול יעיל למכלול מצבים כמו דיכאון וחרדות ונחשב יעיל מאוד ככלי טיפול בחרדת נהיגה, טיפול בחרדת בחינות ועוד שלל חרדות. לעיתים במצבים בהם יש חרדה קיצונית ביותר המשבשת מאוד את חיי האדם הסובל ממנה ניתן לשלב טיפול תרופתי שיכול לבוא בפני עצמו או בשילוב של עבודה עם מטפל CBT כאשר בהמשך וככל שעובר הזמן אפשר להיתמך בטיפול בלבד ללא צורך בכדורים על בסיס קבוע.

Exit mobile version