Site icon מקומון רמת גן

איך להתכונן לראיון עבודה

ראיון עבודה מהווה שלב חשוב בתהליך חיפוש עבודה. אם בחרתם כבר פורטל דרושים, מצאתם משרה שמתאימה לכם, הגשתם קורות חיים ועברתם את השלב המדובר בהצלחה שכן, קיבלתם זימון לראיון עבודה, זה הזמן שלכם להתכונן בצורה הטובה ביותר לראיון. לרשותו של המראיין יהיה זמן קצר אשר במהלכו הוא יידרש לגלות מי אתם כעובדים וכבני אדם והאם אתם אכן מתאימים למשרה המדוברת ועל כן, חשוב להגיע מוכנים לראיון.

כיצד מתכוננים לפני הריאיון?

בין אם מדובר על משרה שמצאתם בתחום דרושים כספים ובין אם מדובר על משרה שמצאתם בתחום דרושים ניהול, בהתאם לתחום שאתם עוסקים בו וליכולות שלכם, חשוב שתדעו שאם זומנתם לראיון עליכם להתכונן אליו היטב. לפני הריאיון כדאי מעט ללמוד אודות החברה או העסק שאתם מגיעים להתראיין בו וזאת בכדי שהם המעסיק ישאל אתכם מה אתם יודעים על החברה או העסק תהיה לכם אפשרות לענות בצורה נאותה. חשוב ללמוד על התהליכים של הגיוס והמיון של החברה, מי בעצם יראיין אתכם ומהו התפקיד שלו. כדאי מאוד שתסגרו את כל הסידורים הטכניים טרם הריאיון הנוגעים להיכן בדיוק יהיה הריאיון וכיצד תגיעו אליו, באיזה שעה עליכם לצאת על מנת להגיע בזמן בצורה רגועה ולא לחוצה ומה עליכם להביא אתכם לראיון.

כיצד תתנהלו בראיון עצמו?

כדאי שתתייחסו לראיון כאל פגישת עבודה שבה אתם מציעים את עצמכם. כדאי להביע עניין במה שיש למעסיק או למראיין להציע לכם על מנת שהדבר יפחית מהלחץ שלכם. כדאי מאוד שתנסו כמה שיותר ליצור אווירה נעימה בראיון, חשוב לשבור את הקרח ולהגיע גם לשיחה אישית. חשוב להקפיד לזכור את השם של המראיין וכמובן חשוב שלא להפריע למהלך הדברים שלו. עליכם להדגיש בראיון שלכם את היכולות שלכם, את הכישורים שלכם ואת המיומנות שלכם שיסייעו לכם להצליח במשרה העומדת על הפרק ושהופכת אתכם למתאימים לה. רצוי ששפת הגוף שלכם לא היה לחוצה מדי, אלא נינוחה ומשדרת שלווה. חשוב מאוד שתחשבו מראש על דברי סיכום שיאפשרו לכם לחתום את הריאיון בצורה טובה ובכדי ליצור רושם חיובי.

 

Exit mobile version