Site icon מקומון רמת גן

איך להעריך מראש את התשלום לעורך דין?

אחת השאלות העיקריות אשר שואלים אנשים אשר זקוקים לשירות של עורך דין הינו כמה בסופו של דבר הם יצטרכו לשלם לעורך הדין עבור השירות שלו.
חשוב לדעת כי לא מדובר בשירות זול, בייחוד בתיקים ארוכים ומורכבים, ולכן כדאי לדעת מראש מהי ההערכה לתשלום הסופי, זאת בכדי שתוכלו להכין מראש את הכסף הדרוש ובמידה וצריך, לקחת הלוואות או לארגן את התשלומים ממקורות אחרים. כמובן, לא ניתן לקבוע מראש את המחיר המדויק, שכן פעמים רבות הליך משפטי שהיה נראה פשוט וקל עלול להסתבך ולהתגלות כהרבה יותר מורכב ודורש עבודה רבה יותר.

שיטת התשלום לעורך הדין

ישנן כמה שיטות לתשלום עבור השירותים של עורך דין, כל עורך דין בוחר את השיטה הנוחה לו, ופעמים רבות ניתן לראות עורכי דין המציעים ללקוחות כמה שיטות ונותנים להם לבחור בשיטה הנוחה להם. שיטות התשלום המקובלות על שירותים של עורך דין יכולות להיות:

תשלום מראש על כל השירותים, לרבות כל תוספת שתידרש בהמשך. כמובן, במקרה כזה חשוב להיות גלויים מאוד עם עורך הדין כבר מההתחלה ולתת לו כל מידע אשר יכול להפוך את התיק למורכב יותר. במידה והוא יגלה זאת בעתיד והדבר יקשה על ניהול התיק, ייתכן והוא יוכל לדרוש תשלום נוסף (בהתאם לתנאי החוזה עליו אתם חותמים עמו).

תשלום על פי שעת עבודה. בשיטה זו נקבע מראש תשלום על כל שעת עבודה של עורך הדין והוא ידווח לכם על מספר שעות העבודה לחיוב מידי חודש בחודשו. לרוב, עדיף לעבוד בשיטה זו כשהעבודה היא באופן קבוע, כמו עורך דין המטפל בעסק מסוים באופן קבוע ולא רק לעניין יחיד.

צילום: עמיעד טאוב

תשלום על פי שירות – בשיטה זו נקבעים מחירים על כל שירות שתקבלו – ביקור בתא מעצר, ליווי בחקירת משטרה, ייצוג בבית משפט, עד מומחה ועוד, וכך עליכם לשלם על כל שירות בנפרד.

דעו לסמוך על עורך הדין שלכם

לפני שאתם בוחרים את שיטת התשלום לעורך הדין, התייעצו עימו על שיטת התשלום שתהיה העדיפה ביותר עבורכם ועבור התיק שלכם. עורך דין מקצועי ואמין יודיע לכם בדיוק מה שתצטרכו לשלם ועל מה ויוכל לייעץ לכם על שיטת התשלום העדיפה ביותר עבורכם ושתהיה השיטה המשתלמת והנכונה ביותר עבור התיק אותו הוא מנהל עבורכם, שיטה שתגרום לכם לשלם כמה שפחות ובצורה מסודרת שיהיה לכם קל יותר לעמוד בה.

Exit mobile version