Site icon מקומון רמת גן

איך להכין את הרכב לחורף

הנהיגה בחורף שונה מהנהיגה בעונות האחרות, ולכן יש צורך להתאים את ההרגלים האישיים גם מבחינת הנהיגה עצמה וגם מבחינת האבזור של הרכב. הנה המדריך השלם.

בחורף ישנם מספר דברים שנצטרך לדאוג להם. כדאי לבצע בדיקת בלמים ולוודא שהם תקינים. בלמים שחוקים עלולים לגרום להחלקה ולאיבוד שליטה בכביש רטוב, ובדיקה שלהם היא חלק בלתי נפרד ממבחן הרישוי השנתי. עם זאת, הבדיקה בטסט לא מבטיחה שהבלמים יישארו תקינים במשך שנה שלמה.

בדיקת רכבים לחורף . צילום עמיעד טאוב

אתם יכולים לבדוק בעצמכם את תקינות הבלמים על ידי בלימת חירום בכביש ריק: אם הרכב נוטה לצדדים במהלך הבלימה, סביר להניח שהבלמים שחוקים ויש לגשת למוסך כדי לבצע החלפה מקצועית.

איך בודקים את הצמיגים והאורות?

הצמיגים אחראיים על הקשר בין הרכב שלכם לבין הכביש. מכאן שיש להם תפקיד משמעותי במניעת סכנת החלקה ואפילו בחיסכון בהוצאות הדלק. נסו להתכופף כדי לבדוק את הצמיגים מקרוב וזכרו שמבט שטחי אף פעם לא מספיק, אך בצעו במקביל גם בדיקת חריצים.

ותרו על צמיגים שעומק החריצים שלהם עומד על פחות מ-2 מ"מ והקפידו מילוי אוויר על הנחיות היצרן. החליפו את הצמיגים גם במידה והגומי נראה יבש וסדוק, בדקו את לחץ האוויר לפחות פעם בשבוע ועשו זאת שוב כמובן לפני כל נסיעה ארוכה.

בחורף חשוב מאוד לראות ולהיראות. המערכת שאחראית על כך היא התאורה, שאותה תוכלו לבדוק עוד לפני הגשם הראשון באמצעות הפעלת כל האורות, האיתות ואורות הבלימה. היעזרו בבני זוג או חברים כדי לבדוק את תקינות המערכת והחליפו נורות במידת הצורך.

עד כמה חשובה מערכת המגבים והמתזים?

מערכת המגבים והמתזים ברכב שלכם לא זוכה לכבוד הראוי. רובנו מתייחסים אליה בתור אמצעי לשטיפת החלון כאשר מתעוררים צרכים אסתטיים, אך בפועל היא חיונית לניקוז מי גשמים ומשקעים. הבעיה היא שגומיות המגב נוטות להתבייש ולאבד מיעילותן במהלך הקיץ. בגשם הראשון אתם צפויים לגלות שהמגבים האלה לא מנקים את החלון אלא רק מורחים את הלכלוך, ולכן יש לבדוק מראש את תקינותם באמצעות התזת מים. היתרון הוא שמחיר המגבים עומד על כמה עשרות שקלים בלבד ולכן מדובר על השקעה משתלמת.

חורף ישראלי בכביש.יש להכין את הרכבים.צילום: עמיעד טאוב

לבסוף, בדקו גם את המתזים כי הם יכולים לנקות את החלון מבוץ, אבק, עלים יבשים ולכלוך. במהלך הקיץ עלול להצטבר לכלוך שיסתום את המתזים, אז בדקו את תקינותם בביקור הבא בתחנת הדלק וודאו שמיכל המים מלא לגמרי.

לסיכום, בין אם בחורף או בקיץ, חשוב לוודא שיש לנו ביטוח רכב בתוקף כדי שחס וחלילה במקרה של תאונה נהיה מכוסים. כמובן שלא צריכים לחכות לחורף כדי לבדוק את אופי הפוליסה וסוג הכיסויים, אך זו בהחלט הזדמנות מצוינת להשקיע קצת זמן בסידורים בירוקרטיים מן הסוג הזה.

לחצו כאן לקבלת הצעות מחיר משתלמות לביטוח לרכב

Exit mobile version