Site icon מקומון רמת גן

איך לבחור רופא שיניים מוצלח ולמה כדאי קרוב לבית?

טיפול בשיניים הוא הרבה יותר מאשר הליך למטרות אסתטיות בלבד. מדובר בטיפול רפואי לכל דבר ועניין, ממש כמו ביקור אצל רופא המשפחה, שיש לבצע באופן שגרתי כדי לשמור על בריאות מלאה. בחירת רופא השיניים שלכם היא הצעד הראשון בדרך לטיפול מקיף. במאמר זה נפרט על מגוון השיקולים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת הרופא המתאים לכם ביותר, ומדוע כדאי לבחור ברופא שנמצא קרוב לבית.

להפוך את הביקור לחלק משגרת החיים

באופן טבעי, ההתנהגות האנושית מכוונת על ידי קבלת החלטות מודעת ולא מודעת. גם אדם אשר אוהב לאכול ממתקים, יאכל הרבה פחות מהם אם הם לא יהיו גלויים לעין, ויישמרו במגירה סגורה. מדובר בהחלטה אשר מתקבלת באופן כמעט לא מודע. באופן דומה, גם הקרבה והנגישות לשירותי בריאות הפה גוררת ביקורים רבים וקבועים יותר. אם אתם גרים בתל אביב, בריאות הפה שלכם תשתפר אם תבחרו רופא שינים בתל אביב ולא למשל רופא שיניים ברמת גן. הפיכה של הביקור לקבוע ושגרתי תלויה כמובן גם בכימיה עם רופא השיניים שלכם. חשוב ללכת בצורה קבועה לרופא שיניים המעניק חוויית טיפול נעימה ורגועה. ד"ר רוני אמיד לדוגמה, הוא בדיוק רופא שיניים מהזן הזה.

יכולת לביצוע פעולות מתקדמות

כמובן שלצד הקרבה הפיזית, חשוב לבחור גם ברופא שיניים עם סל יכולות רחב, אשר מסוגל לבצע פעולות מגוונות במרפאה. רופאים רבים המסיימים את לימודי רפואת השיניים, רוכשים כישורים טובים בביצוע פעולות בסיסיות הדרושות לבריאות הפה, כגון איטום חורים, ניקיון כללי ועוד, אך אין להם ידע מספק בנושאים כמו אסתטיקה דנטלית.

Photo by Lesly Juarez on Unsplash

טיפול בעזרת זרקוניה או ציפוי חרסינה לשיניים הוא היום הרבה יותר מאשר מותרות. מדובר באמצעי לשיפור ההרגשה של המטופלים המגיעים לטיפול אצל רופא השיניים, בעזרת הענקת תחושה של טיפול מקיף ורצון לשמור על התוצאות המדהימות. כמובן שפעולות מורכבות אחרות כמו השתלת שיניים הן בעלות חשיבות גם מבחינה אסתטית וגם מבחינה פרקטית. על מנת לבצע את הפעולות המורכבות הללו, אשר ביצוען מסובך ממש כמו ניתוחים זעירים בבית החולים, מומחה לאסתטיקה דנטלית חייב לרכוש מיומנות במשך שנים ארוכות של הכשרה, השתלמויות וניסיון קליני בשטח.

שמירה על בריאות כללית

חשוב לזכור שביקור אצל רופא השיניים לא נועד אך ורק לשיפור בריאות הפה. ההפרדה בין רפואת השיניים לרפואת שאר הגוף היא היסטורית, ונוצרה כאשר ההבנה המדעית בתחום הייתה לקויה. בריאות הפה היא בעלת השפעה אדירה על בריאות הגוף באופן כללי. דלקות חניכיים למשל, אשר נמצאות בתת טיפול בגלל חוסר הנגישות לטיפולי שיניים, מהוות גורם סיכון מובהק למחלות לבביות שונות. החיידקים הקיימים בפה, יכולים ליצור מצבים דלקתיים בשאר חלקי הגוף, לגרום לגירוי בעייתי של מערכת החיסון, וליצור אינטראקציה עם טיפול תרופתי קיים. לכן, למשל, יש צורך בביצוע טיפול שיניים מקיף לפני התחלת טיפול בתרופות מסוימות לדלדול מסת עצם.

Exit mobile version