Site icon מקומון רמת גן

איך לבחור חיתולים למבוגרים?

בריחת שתן – תופעה נפוצה בקרב מבוגרים הדורשת התייחסות. אמנם מדובר בנושא שעשוי להביך רבים מאיתנו, אך עבור מבוגרים רבים, חיתולים למבוגרים הם אביזר חיוני בעל השפעה מהותית על התפקוד היום יומי, הנוחות ותחושת הביטחון.

לא רבים יודעים זאת, אך בריחת שתן היא בעיה נפוצה והסבירות ללקות בה עולה משמעותית ככל שמתבגרים. נתונים מראים כי עד שליש מהאוכלוסייה יסבלו מבעיות של בריחת שתן מסוגים שונים במהלך חייהם. בעיה זו, הנובעת משינויים ביולוגים, מתבטאת בתחושה של דחף חזק למתן שתן וכן בשליטה מוגבלת או בחוסר יכולת מוחלט לשלוט בסוגרים. עם זאת, מדובר בבעיה פתירה.

ישנם אפיקי טיפול שונים כמו טיפול תרופתי המקל על תחושת הדחיפות ומגביר את סף הגירוי בשלפוחית, טיפול התנהגותי הכולל שינוי אורך חיים, הורדה במשקל, הימנעות ממשקאות המעודדים גירוי בשלפוחית השתן כמו קפה ותה וכן חיזוק שרירי רצפת האגן על מנת לשפר את השליטה בסוגרים.

כמו כן, במקרים חמורים ישנם מספר הליכים כירורגיים שיכולים לשפר משמעותית את חומרת הבעיה. בנוסף, מי שאינו מעוניין בתהליך כירורגי, חושש מתופעות הלוואי הקיימות בתרופות או מבוגר מדי ולא מסוגל לשנות את אורחות חייו, יכול להיעזר באביזרי ספיגה מתקדמים כמו חיתולים למבוגרים.

צילום: Pexels

איך לבחור חיתולים למבוגרים?

ישנם סוגים שונים של חיתולים למבוגרים הנבדלים ביניהם בכושר הספיגה, מבנה החיתול ומטרת השימוש. חשוב לבחור חיתול שיענה על הצרכים המתאימים לפי אופי האדם וחומרת הבעיה ממנה הוא סובל.

ישנם מספר פרמטרים שכדאי לשים אליהם לב לפני שבוחרים חיתולים למבוגרים:

כושר ספיגה

מדובר אולי במאפיין החשוב ביותר של חיתולים למבוגרים שכן זוהי מטרתם העיקרית. כדי לדעת מה כושר הספיגה הדרוש, יש לבצע מעקב אחרי הדליפה, להבין את חומרתה ולזהות מה הגורמים המשפיעים עליה. כושר הספיגה של החיתולים מסומן באמצעות מספר טיפות על האריזה, ככל שישנן טיפות רבות יותר כושר הספיגה חזק יותר. במקרים רבים, עדיף לבחור בכושר ספיגה יחסית גבוה כל עוד המוצר נוח לכם ולא פוגע בתפקוד היום יומי.

גזרת החיתול

ישנם חיתולים בגזרות שונות המשפיעות על נוחות השימוש ומידות הכיסוי. חשוב לבדוק את גזרת החיתול ולוודא שהיא נצמדת היטב לרגליים כדי למנוע דליפות. כמו כן, ישנם הבדלי גזרות הנובעים מנוחות השימוש כמו תחתונים בגזרה גבוהה או נמוכה. חברות שונות כמו דיפנד, שקמה ונועם מציעות מוצרים בגזרות שונות ומומלץ לבדוק מוצרים של מותגים שונים כדי למצוא את הגזרה המתאימה ביותר.

מאפיינים נוספים

מעבר לגזרה וכושר הספיגה, מוצרי ספיגה מציעים מאפיינים נוספים כמו פילטר מונע ריח, צבעים שונים וכן תחתונים העשויים מחומרים שונים במטרה להקל על הגירוי בעור. בנושאים האלו מדובר יותר בשיקול של העדפה אישית ופחות במאפיין קריטי שישפיע על אופן השימוש.

כך או אחרת, הדרך הטובה ביותר למצוא את המוצר המתאים היא על ידי ניסוי וטעיה. בכל אופן חשוב לזכור שעדיף לבחור בתחתונים בעלי כושר ספיגה גדול יותר ורק במידה והם לא נוחים לנסות לחפש פתרון יותר נוח.

Exit mobile version