Site icon מקומון רמת גן

איך לא לתת לגירושין להשפיע על הילדים

תהליך גירושין יכול להיות תהליך לא קל עבור בני הזוג, וגם עבור הילדים. יש הורים שנדמה להם שהילדים לא מבינים מה קורה בתהליך הגירושין. אבל זה לרוב לא נכון. תהליך גירושים קורה הרבה פעמים אחרי תקופה ארוכה מאוד של מערכת יחסים לא טובה. של ריבים וחיכוכים. שגרמו לסבל של שני הצדדים וגם של הילדים. תוך מצב זה של כעס ומריבה, הרבה פעמים הולכים מתוך כל המשקעים האלה אל תהליך של גירושין.

האם לשתף את הילדים במה שקורה בגירושין?

יש אנשים שחושבים שאם לא מערבים את הילדים, אז הילדים יפגעו פחות. אבל ההיפך הוא הנכון. הילדים בדרך כלל יותר נבונים ממה שנדמה לנו, הם מבינים יותר ממה שנדמה, ומרגישים מה עובר עליכם ועל המשפחה לכן עדיף דווקא לשתף את הילדים בצורה בונה בלי להכפיש את הצד השני כי זה גורם נזק רגשי לילדים. כמובן שצריך להתאים את ההסברים ליכולת הרגשית של הילד.

ניהול נכון של החלטות

בזמן תהליך גירושין אתם עסוקים בניהול החלטות רבות אתם צריכים להסדיר נושא של מזונות ילדים, מזונות אישה, הסדרי ראייה ועוד נושאים רבים זאת תקופה עמוסה ומתוחה. אבל חשוב לשמור על המצב הרגשי של הילדים, במיוחד בתקופה זו. הדרך בה אתם מנהלים את הגירושין תשפיע מאוד על המצב הריגשי של הילדים. יש אנשים שמנהלים תהליך של גירושין תוך כדי כעס נקמנות זעם הכפשה של הצד השני הדרך הזאת היא דרך בדוקה לפגוע ריגשית בילדים. אם תצליחו להתעלות מעל זה להיות מתחשבים להיות אדיבים להתגרש כמה שיותר בידידות. זאת הדרך שעוזרת לשמור על העולם הריגשי של הילדים.

איך לגרום לילדים לא להרגיש מאוימים מהתהליך?

הילדים לא צריכים להרגיש מאוימים מתהליך הגירושין. חשוב להבהיר להם שזה שאתם מתגרשים לא יהפוך את אבא שלהם ללא אבא. בני הזוג מתגרשים זה מזה, אבל אף אחד לא מתגרש מהילדים. אם תראו להם שהקשר נשמר, זה ייתן להם שלווה וביטחון. כדאי לסדר בצורה מהירה הסדרי ראיה של הילדים. חשוב שהילדים ידעו איפה הם גרים, מתי הם פוגשים את ההורה שהוא אינו המשמורן. ירגישו תחושה של בהירות לגבי מצבם, ולא ירגישו חרדה וחוסר וודאות לגבי המצב ולגבי העתיד.

Exit mobile version