Site icon מקומון רמת גן

איך חוסכים הון עצמי לרכישת דירה?

הורים רבים מעוניינים לסייע לילדים שלהם בצבירת הון עבור רכישת דירה. לאור המחירים הגבוהים של הדירות, כל זוג זקוק להון עצמי בסכומים משמעותיים, כדי לבצע את הצעד הראשון בדרך לדירה הראשונה. יש מקרים שבהם בני הזוג חוסכים לאורך שנים כספים מתוך המשכורות שלהם ואחרים פונים להורים משני הצדדים כדי לבדוק אפשרות שיעזרו להם, כדי שיוכלו לגור בדירה משלהם ולא בשכירות. יש הורים שיש ברשותם כסף נזיל בחסכונות מסוימים ועל פי מצבם הכלכלי, הם יכולים ומעוניינים לתת להם במתנה סכום מסוים.

לעומת זאת יש הורים אחרים, שעם כל הרצון הטוב שלהם אין להם כל אפשרות פיננסית לסייע לזוג הצעיר. לכן הם בוחנים כמה וכמה אופציות כמו לקחת הלוואה או לחלופין משכנתא הפוכה אשר באמצעותה ההורים ימשכנו חלק מדירת המגורים שלהם ויקבלו סכום כסף משמעותי. בדרך זו הם יוכלו לתת את הסכום הגדול לילדים והם במקביל יישארו בדירתם. אף על פי שהם מקבלים סכום כסף גדול, הם אינם מחזירים את הסכום הזה בחייהם.

צילום: pexels
הון עצמי עבור קניית דירה

לאחר שהזוג הצעיר קיבל כסף בהתאם לאפשרויות של בני המשפחה ובנוסף לכספים שהם חסכו, הם יכולים לבצע תחשיב של סך הכספים שיש להם ולבקש אישור עקרוני לקבלת משכנתא מהבנק. בהתאם להכנסות שלהם וליציבות במקום העבודה שלהם, נציגי הבנק יאשרו להם בכתב את הגובה המקסימלי של ההלוואה שהם יוכלו לקבל.

דירה בסביבת מגורים אידאלית

לאחר קבלת התשובה הזו, בני הזוג יודעים מהו הסכום המקסימלי שהם יכולים להתחייב על פי סך הון עצמי במסגרת רכישת דירה. סביבת המגורים היא נושא חשוב ביותר עבור משפחות צעירות. חינוך איכותי וסביבה טובה מעצבים את אופיים של הילדים ולכן הם בוחרים לגור בסביבה המוכרת להם ליד אחת המשפחות, בשכונה חדשה שנבנית בעיר, או בעיר חדשה באזור גיאוגרפי אחר.

בהתאם לכך הם בוחנים אתרי בנייה שונים, כדי למצוא את המקום שהוא טוב ביותר עבורם. רואים את האופציות הקיימות של הדירות בגדלים השונים, את העלויות השונות, היתרונות והחסרונות של כל מבנה. בסופו של דבר לאחר הרבה מחשבות, הם מקבלים החלטה על הדירה שהיא הנכונה ביותר עבורם ורוכשים אותה.

קבלת משכנתא

ככל שיש הון עצמי גבוה יותר, כך סך המשכנתא יהיה סכום נמוך יותר. בהתאם לסכום ההלוואה שנחוץ לבני הזוג, מומלץ לקבל סיוע של יועץ משכנתאות מומחה אשר ינהל עבורם משא ומתן עם הבנקים השונים כדי לקבל את מסלולי המשכנתא הטובים ביותר. האופציה המועדפת היא לבחור בשלושה מסלולים כדי להפחית את רמת הסיכונים. יועץ משכנתאות יעשה כל שניתן כדי לקבל את התנאים המסחריים הטובים ביותר, ריבית נמוכה ככל האפשר, עמלות מופחתות ואי חיוב בקנסות בעת ביצוע החזר כספי במסלולים השונים.

בהתאם להכנסות של בני הזוג, לרמת ההוצאות ולהרכב המשפחתי כרגע וזה שאמור להיות, יועץ המשכנתאות יציע להם את גובה ההחזר החודשי שבו הם יעמדו כלכלית ואת סך השנים שנחוצות להם להחזר המשכנתא.

Exit mobile version