Site icon מקומון רמת גן

איך גינון ומרחב ציבורי מטופח בבית משותף מעלים את ערך הנכס

בניגוד לעבר ההשקעה בגינות נוי חיצוניות בבניינים משותפים היא כיום רחבה יותר, האדריכילים והקבלנים בישראל נותנים כיום תשומת לב הרבה יותר רחבה לעניין כיום מכל מיני היבטים וגורמים. הבולטים שבהם – המודעות הגדלה והולכת לטיפוח סביבתי

המודעות הגדלה והולכת לטיפוח סביבתי משמעותית יותר כיום, הן בגלל המודעות הגדולה יותר לאסתטיקה בכלל, הן בגלל העליה שחלה ברמת החיים באופן כוללני ואז זה מהווה גורם משפיע מאוד. והן בגלל דגשים של הגנת הסביבה, היינו נסיון ליצור ריאה ירוקה קטנה אפילו מסביב לבניין.

פועל יוצא מכך היא העובדה שהניהול בבניינים משותפים, הנבנים כיום לגובה של 12 קומות ומעלה בדרך כלל וכוללים לפחות 36 דיירים, זה שחברות הניהול והדיירים שמים דגש רב יותר לנראות של גינת הבניין, לבחירת הצמחים בגינת הבניין. להתאמה חיצונית מוקפדת על סוגי הצמחים. לעיתים מערבים גם ביתר שאת אגרונום, או אדריכל גינון שהוא נותן את ההנחיות לגנן מה לשתול וכיצד לשתול. כך שתהליך השתילה ובניגוד לעבר הוא יסודי יותר ואיכותי יותר ומוקפד יותר.

השלמה לכך מהוות הגינות הציבוריות במרחב סביב הבניינים.

חיים בבית משותף. צילום: אביחי טבק

הנטיה כיום במרבית השכונות החדשות הנבנות, היא  לשתול גינה קהיליתית לא גדולה שסביבה פארק קטן של עצים ושיחי נוי.

בגינה הקהיליתית יש בדרך כלל צמחי תבלין שונים לשימוש חופשי של  דיירי הבניינים. היא מתכוננת על ידי הרשות המקומית והיא גם ברוב המקרים אחראית לאחזקתה השוטפת. בצד אלו, ישנם גם פינות של פרחים מוגנים בתוך הפארק עצמו.

בעבור דיירי הבניינים הללו, תמונת מצב זו מגדילה את ערך הנכס שלהם, בגלל האווירה הסביבתית המטופחת שיש מסביב המשלבת נראות של גינות הנוי המטופחות בבניינים עצמם ובצד אלו הפרק והגינות הקהיליות שבו עם שורות הפרחים המוגנים והיפים.

יחד עם זאת חשוב לציין שזאת מציאות שצריך לשמר אותה.

גינת נוי שנזנחה מצביעה על נראות לא טובה ובהחלט עלולה להוות גורם מקלקל ביחס לערך הנכס/ דירה.

ובצד השני כך גם פרק קטן והגינות שבו, אם נראותם תהא מוזנחת.

Exit mobile version