Site icon מקומון רמת גן

איך בוחרים בידורית, מה צריך לבדוק לפני שקונים?

בידוריות הפכו למוצר מבוקש ופופולארי בארצנו, והן מוצעות במגוון מחירים ואיכויות בשוק המקומי. כדי לבחור נכון מתוך המבחר הזה חשוב לדעת מה מחפשים, מה הופך בידורית לאיכותית, מה בדיוק אתם צריכים ומאיפה קונים. התשובות לשאלות אלו ונוספות בשורות הבאות.

בידורית היא מערכת שמע ניידת שמתאימה לשימוש חברתי או אישי, לציבור הרחב ולאנשי מקצוע כמו נגנים, מנחי אירועים ומפעילי מסיבות. המערכת מצוידת בבסיסה במיקרופון ורמקולים ולכך מתווספים מוצרים נלווים ופונקציות שונות. ערכה זו מספקת מענה איכותי לשמיעת מוסיקה בבית, לצד אפשרות זמינה ונגישה לבילוי מוסיקלי בערבי שירה וקריוקי, המתאימים לשלל אירועים בבית, באולמות או במרחב הפתוח. כאמור, הביקוש לבידוריות יצר שוק מאוד מגוון במאפייני ובאיכות המוצרים, ולכן בטרם קניית הבידורית חשוב להכיר את המוצרים על מאפייניהם השונים.

בחירה בהתאם לצרכים

בתור התחלה, בחירת סוג בידורית נגזרת מייעודה. כך למשל, ניתן למצוא בידוריות ניידות, אישיות קומפקטיות וקלות משקל המתאימות לשימוש תוך כדי תנועה, אשר ניתן להרימן ולסחוב אותן ממקום למקום. הן מצוינות להגברת קולו של דובר או כמערכת קריוקי ייעודית למוסיקה ושירה בציבור. מאידך, ניתן למצוא בידוריות ניידות להצבה שהינן מוצרים יותר גדולים המצוידים בגלגלים, ומציעות מגוון גדול של אפשרויות שמע ותפעול.

לבחון את איכות השמע

איכות השמע של הבידורית מכתיבה באופן ישיר את איכותה הכללית וגם את מחירה, כאשר טיב השמע תלוי במטרת השימוש. כך למשל, מי שמבקש בידורית להגברת הקול של הדובר בהרצאה או הדרכה יוכל להסתפק במערכת פשוטה ולא יקרה עם סאונד בסיסי. זאת בעוד שבבידורית המיועדת לשמיעת מוסיקה ושירה יש להשקיע במערכת עם סאונד עשיר וטוב.

על איכות הסאונד בבידורית אחראיים מספר גורמים:

בחירה נכונה של מיקרופון

לסוג וטיב המיקרופון בבידורית יש השפעה ישירה על איכות הסאונד שהוא מפיק. במילים אחרות, ככל שהמיקרופון יותר איכותי כך הוא יצליח להתמודד עם קולות גבוהים ורעש סביבתי, ויהיה נאמן למקור, פחות יעוות את קול הדובר ויהיה יותר צלול ומלא. בנוסף, מיקרופונים מוצעים עם חיבור קווי או אלחוטי, כאשר הקווי מבטיח יציבות סאונד ואילו האלחוטי יותר נוח לשימוש. הם גם נבדלים בצורת השימוש כאשר הנפוץ והפשוט ביותר הינו מיקרופון ידני. לצידו ניתן למצוא מיקרופון מדונה שמוצמד לראש המתאים להופעות דינאמיות, ומיקרופון דש המוצמד לבגד שמתאים יותר להרצאות וצרכים סולידיים אחרים.

יש לציין כי המיקרופונים נבדלים גם בתדרי השידור שלהם, כאשר תדר VHF מתאים לטווחים קצרים עם קשר עין פנוי מול הבידורית. זאת בעוד שמיקרופון עם תדר UHF משדר לטווחים רחוקים גם ללא קשר עין ישיר עם הבידורית. כמו כן, בהיותו פריט נלווה ניתן במידת הצורך לצייד את הבידורית במיקרופון איכותי נוסף, ויש מכשירים שניתן לחבר אליהם במקביל מספר מיקרופונים.

צילום: Pixabay

חיבורים של הבידורית

בעת בחינת בידורית חשוב לתת את הדעת לחיבורים השונים שיש בה, המיועדים בעיקר להשמעת מוסיקה ממקורות שונים ושלרוב מרוכזים באזור המיקסר של המכשיר. חיבורים אלו כוללים חריץ עבור כרטיס זיכרון, שקע USB, חיבור DOK לזיכרון נייד, כניסת AUX עבור חיבור של מכשירים חיצוניים, וכן קישורית לניגון אלחוטי בבלוטות' דרך מכשיר סלולארי, מחשב או טאבלט. בנוסף, ישנן בידוריות עם חיבור לרדיו FM, בידוריות עם יציאה אחת או יותר למיקרופון, חיבור שרשרת לעוד בידורית, חיבור לרמקולים חיצוניים, לכלי נגינה חשמליים, למסכים ומקרנים ועוד.

פונקציות ואפשרויות שליטה

באופן עקרוני, ככול שהבידורית יותר איכותית ומקצועית כך היא מציעה מגוון גדול יותר של פונקציות ואפשרויות שליטה, כך שיש לבחור מוצר עם אפשרויות חיוניות לצרכים שלכם. פונקציות אלו מתחילות באפשרויות בסיסיות ביותר כמו פליי, קדימה ועצור, וממשיכות לפונקציות מיוחדות כמו יצירת אפקטים, שליטה בצלילים שמגיעים ממקור חיצוני ועוד. כך למשל, ניתן למצוא מכשירים עם פונקצית Talk Over המשלבת דיבור במהלך השמעת מוסיקה, אפקט אקו לשינויי אורך וגוון צלילים, מסך פנימי המציג את המילים של השירים, שלט רחוק, תושבת להעמדת הדיבורית על גבי חצובה, פונקצית הקלטה, נגן אמפי3 ועוד.

בחירה בהתאם למחיר

כאמור, בשוק המקומי תוכלו למצוא בידוריות במגוון במחירים ואיכויות, ולא אחת עבור אותו סוג של בידורית יוצעו מחירים שונים. לכן, בעת חיפוש אחר בידורית חשוב להשוות מחירים בין הספקים השונים ולבחור בספק אמין המציע לכם את המחיר המשתלם ביותר עבור המוצר שמעניין אתכם.

מקור אמין ומומלץ

בכדי להבטיח את איכות הבידורית שאתם קונים חשוב לרכוש מוצר שיש מאחוריו מותג מומלץ. כמו כן, את הבידורית עצמה עדיף לקנות מבית עסק אמין ומוכר שמציע רק בידוריות איכותיות של מותגים מומלצים, במבחר גדול ומגוון ועבור מחירים משתלמים. בחרו ספק הפועל עם מערך שירות מתקדם, יעיל וזמין, שיכול לסייע לכם בבחירת מוצר מתאים ומציע אחריות מקיפה וארכות טווח עבור המערכות.

Exit mobile version