Site icon מקומון רמת גן

איך אור קופרלי, מהבעלים של קבוצת חצי חינם, הושפע מהמגיפה העולמית?

אור קופרלי הוא דור שני למייסדי קבוצת חצי חינם. כבר יותר מ- 15 שנה שהוא משמש בתפקיד מפתח בחטיבת הנדל"ן, ורגע לפני שהחטיבה נפרדת מחטיבת הקמעונאות ויוצאת במיתוג חדש, הוא מספר על ההזדמנות שהביאה עמה תקופת הקורונה ומה שמייחד את הקבוצה ועזר לה לשמור על חוסן לאורך שנות פעילותה, ובמהלך השנתיים האחרונות בפרט.

בעוד שרבים מצאו עצמם מסתגרים בבתים ונהנים יותר או פחות מחופשה ללא תשלום, אור קופרלי לא יכול היה להרשות לעצמו לנוח, ולו לרגע קט. פרט לכך, שרשתות השיווק הגדולות היו בין העסקים הכי רווחיים לאורך כל תקופת הקורונה, העובדה שהקבוצה מתפעלת את כל השירותים הנלווים והמשלימים באופן עצמאי הצריכה לגייס את כל עובדי ומשאבי הקבוצה כדי להבטיח שסטנדרט השירות לא ייפגע, ושיינתן מענה אופטימלי לכל הלקוחות.

ואולי בזכות עובדה זו, הקבוצה הצליחה לעמוד איתנה מול השינויים, הדרישות, הרגולציות וההנחיות המשתנות. בעוד עסקי אחרים מצאו את עצמם תלויים בשירותי מיקור חוץ, הקבוצה סיפקה שירותי פנים כמו הסעות לעובדים, הסעדה, משלוחים, ניקיונות ועוד, מה שאפשר לתפעל את המחלקות והאופרציות השונות באופן שוטף ועם מינימום הפרעות.

אך המהלך השקט של קבוצת חצי חינם מתבטא דווקא בתחום פעילות הנדל"ן, בה מעורב בכל רמ"ח איבריו אור קופרלי. למעשה, בשנתיים האחרונות הוא עומל רבות על כמה אופרציות במקביל, שהעיקרית מביניהן היא הפרדת חטיבת הנדל"ן מהחטיפה הקמעונאית ומיתוג שלה מחדש, מהלך שצפוי לצאת לאור ממש בזמן הקרוב.

במקביל, עתידים לצאת לאור פרויקטים נוספים בתחום הנדל"ן – פיתוח והשבחת נכסים – עליהם אור עומל בשקט אך בנחישות רבה.

את פעילותו בחטיבת הנדל"ן החל עם שחרורו מהשירות הצבאי. אז היה אחראי על גביית תשלום מהשוכרים, אך במקביל החל לפתח מתחמי קניות ומסחר.

המתחם הראשון שפיתח נחשב עד היום למתחם הדגל של הקבוצה. זהו "מתחם שרונים" המוכר בייחודיותו הודות לזכייניות הייחודיות שמאכלסות אותו ולא נפוץ לראות במתחמי קניות מסורתיים ברחבי הארץ. עוד מייחד את המתחם מכון הבריאות והכושר joy, פארק המזרקות שאור ייבא במיוחד וטרם נראה כמותו באותה עת בישראל ועוד.

אף על פי שהוא מתמקד בתחום הנדל"ן, אור מעיד על עצו כמי שאוהב למוד ולהתפתח, הן ברמה האישית הן ברמה המקצועית. הוא נהנה להרחיב את היריעה ולהתמחות בתחומי ההון האנושי ובפן העסקי.

לדבריו, זה מה שמייחד את כלל חברי הקבוצה, שדוגלים בהתמקצעות לעומק ולרוחב על מנת להבטיח סינרגיה והצלחה בכל מישורי הפעילות של הקבוצה.

צילום: freepik

כמי שנולד למייסדי הקבוצה וגדל והתחנך בין המחלקות השונות של הרשת הקמעונאית, הוא הספיק לחלוש על כל תפקיד, החל מסידור הסחורה ועד לניהול הלוגיסטי, מתפעול עמדת הקופה ועד לניהול הקופה הראשית, מעבודה על המלגזה ועד לפיקוח על ההזמנות והסחורה הנכנסת.

קבוצת חצי חינם מעסיקה כיום יותר מ-5,000 עובדים, ואור מאמין שההון האנושי הו זה שמניע את הקבוצה קדימה. לא אחת הוא ציין שכדי שעסק בכל סדר גודל יצליח נדרש להיות מוקף בעובדים ומסורים ובצוותים מיומנים. באנשים שנושאים יחד באחריות, חותרים אל אותה המטרה ופועלים יחד למען הגשמת החזון.

Exit mobile version