Site icon מקומון רמת גן

איזה סוג חתול אתם יכולים לאמץ?

בארץ חיים כמיליון חתולים ,ולמרות שבמבט ראשון נראה כאילו אן באמת הבדל בינהם, הרי שזה ממש לא נכון. לכל גזע חתולים יש אישיות שונה, הטיפול בהם שונה לחלוטין – לחלק מהם פרווה ארוכה ולחלקם פרווה קצרה. חלק מפגינים אהבה וחיבה ונקשרים מאוד אל ההורים המאמצים שלהם, וחלקם קצת יותר קרים ורחוקים.

בדיוק כמו לבני אדם, לכל חתול האופי המיוחד משלו, ולכל גזע חתולים מאפיינים יחודים משלהם. אז אם חשבתם לאמץ חתול, אספנו עבורכם את גזעי החתולים הנפוצים בישראל:

חתול פרסי

החתול הפרסי המכובד והצייתני ידוע בתור שקט ומתוק. הם ידועים במראה האצילי שלהם עם הפרווה הארוכה, אבל פחות ידוע שהם דורשים תחזוקה רבה: חייבים לסרק את הפרווה שלו לפחות פעמיים בשבוע, ולהקפיד על מקלחות לפחות פעם בשבוע.

למרות שפרסים נוטים להיות נינוחים וקלים, הם משרים גם אוירה של אצילות. הם אולי לא ממהרים לשרק או לשרוט, אבל זה לא אומר שהם לא יתעצבנו כאשר מטרידים אותם ילדים או חיות מחמד.

חתול רוסי כחול

לחתול הרוסי הכחול פנים שטוחות ותינוקות (פנים שטוחות) והבעת פנים עם עיניים גדולות ואף קצר יוצא דופן. יש להם צוואר עבה ורגליים קצרות וכפות גדולות. החתול הרוסי הכחול ידוע בפרוותו הארוכה והחלקה על גופם, ולכן חתולים אלה נקראים בדרך כלל חתולי שיער ארוך כחול.

הם דורשים טיפוח יומיומי. יש צורך במספר דקות של סירוק בכדי להבטיח שיער נטול קשרים. יש לנקות את העיניים כל יום. לסוגים מסוימים של חתולים פרסיים עיניים נזילות הדורשות טיפול מיוחד מדי יום. גורי חתולים פרסיים כחולים זקוקים לאמבטיה רגילה על מנת להבטיח שעורם יישאר בריא.

pixabay

חתול סיאמי

זן קצר שיער פופולרי של חתול ביתי במקור מתאילנד, מדינה ששמה הרשמי היה סיאם עד שנת 1939. הסיאמי הוא חתול גמיש בעל גוף ארוך עם רגליים דקות וחלק ארוך.

למרות מבנה החינני של החתול וגודלו הקטן יחסית, הסיאמי הוא שרירי וזריז. מאופיין כחיבה ונאמן, אם כי לפעמים הרסני, הוא נחשב בעיני חלק ממעריציו כאינטליגנטים מבין חתולי הבית. זה מאוד קולני ויש לו מגוון של בכי, כולל שיחת זיווג חודרת.

חתול סיבירי

חתולים סיביריים, הנקראים גם חתולי יער סיבירי או חתולי הפרווה של מוסקבה, הם גזע בינוני עד גדול עם שיער ארוך למחצה עם גברים שנעים בין 15 ל 20 קילו ונקבות רק מעט יותר קטנות.

הם חזקים, עירניים והרפתקנים עם פרווה נוצצת ועיניים עגולות וסקרניות. סיביר הם זן סביבתי, כלומר הם התפתחו לאורך זמן על ידי הסתגלות לסביבתם – מה שמסביר את הפרווה הארוכה הדרושה להתמודדות עם אותם חורפים רוסים קשים!

חתול רגדול

לרגדול יש הכל: עיניים כחולות גדולות, פנים מתוקות, פרווה מדהימה ונשמה ממיסת לב. בתמורה לנאמנותו, הדבר היחיד שמבקש ראגדול הוא להיות חלק מהעולם שלך. הם אוהבים להיות בסביבת אנשים ועם הבעת ה'סמיילי' הייחודית שלהם כל כך קל להיות איתם. ככל שאתה נותן יותר אהבה ותשומת לב לראגי, כפי שהם ידועים בחיבה, כך תקבל יותר אהבה ותשומת לב.

אלו חמש גזעי החתולים הנפוצים בישראל. אם זאת יש לציין כי רוב החתולים בארץ הם חתולים מעורבים.
לא משנה איזה סוג חתול תבחרו, זוהי חיית מחמד מקסימה, המעניקה הרבה חום ואושר לבעליהם! אימוץ חתול זו החלטה נהדרת ומומלצת בהחלט!

Exit mobile version