Site icon מקומון רמת גן

איזה סוגי סולמות בעלי מקצוע מעדיפים?

עבודה בגובה מחייבת מקסימום זהירות ותשומת לב רבה לנושאים רבים, ובמיוחד בחירה נכונה של סולם שיספק גם את הבטיחות הנדרשת וגם את האפשרות לעבוד בנוחות וביעילות. המגוון הרחב מאוד של פריט הציוד שמאפשר הגעה לגבהים של כמה מטרים מבטיח לכל איש מקצוע את האפשרות למצוא סולם מושלם לצרכים שלו – כדאי לנצל זאת, והבסיס לבחירה מתאימה הוא היכרות עם סוגי הסולמות השונים.

מה עדיף, סולם מתקפל או סולם נשען? צילום: Burst

סולמות מתקפלים חד צדדיים ודו צדדיים

קטגוריה אחת היא סולמות מתקפלים, והיא נחלקת לשני סוגים: חד צדדיים ודו צדדיים. הסולמות המתקפלים החד צדדיים כוללים שלבים בצד אחד בלבד, כשהצד השני משמש לייצוב כמשענת לרצפה. במקומות שבהם נדרשת עבודה משותפת בגובה מסוים של שני אנשי מקצוע, כך ששניהם צריכים לטפס במקביל, הבחירה הנכונה היא כמובן סולם דו צדדי. במקרים כאלה חשוב במיוחד שכלי העבודה שנבחר יהיה של יצרנית מוכרת ואמינה, בגלל העומס הגדול יותר עליו.

סולם נשען

עוד אופציה של סולם מקצועי היא הדגם הוותיק והקלאסי אשר נשען על הקיר. היתרון העיקרי של הסוג הזה הוא שניתן לעבוד איתו בצמוד לקירות, בזמן שהקטגוריה הקודמת, בגלל שתי הרגליים, מייצרת ריחוק מסוים מהקיר. כשעובדים על סולמות נשענים, אדם נוסף צריך להימצא בסמוך כדי לאבטח את זה שנמצא בגובה, ועוד כדאי לדעת בהקשר זה שמשרד העבודה מחייב עובדים שחלק מתפקידם כולל עלייה לגובה של 2 מ' ומעלה לעבור הדרכה ייעודית.

סולם ג'

סולם ג' קיבל את שמו בגלל הדמיון שלו לאות זו. הוא מהווה למעשה שילוב של שני סוגי סולמות, כשהבסיס שלו כולל שתי רגליים ליצירת יציבות מרבית אבל אחד החלקים כולל הארכה וממשיך לטפס גם מעבר לנקודת המפגש. בהתאם אופציה זו, מעבר לרמת הבטיחות הגבוהה, מאפשר גם הגעה לגובה רב יחסית. כשבוחרים בסוג הזה של הסולמות מומלץ לוודא שהם כוללים נועלי מדרג אוטומטיים, שכמובן חיוניים גם הם לטובת בטיחות מקסימלית.

צילום: Pixabay

סולמות טלסקופיים

כשיש צורך להגיע לגובה רב יחסית, האופציה המתאימה ביותר היא סולמות טלסקופיים. עוד יתרון של קטגוריה זו הוא שהסולם, בזכות המנגנון הטלסקופי, לא תופס מקום רב, ולמשל נכנס לכל רכב של איש מקצוע ומאפשר לו למלא את התפקיד שלו באופן מיטבי בכל מקום ומקום.

במסגרת בחירת סולמות טלסקופיים הפרמטרים העיקריים הם נעילה אמינה ויציבה ובפרט כזו שעומדת בתקנים העדכניים, המשקל של הפריט שבאופן טבעי כדאי שלא יהיה גדול מדי על-מנת לא להכביד שלא לצורך, כושר הנשיאה (אל תשכחו לקחת בחשבון את העובדה שלפעמים הטיפוס על הסולם הוא עם ציוד שעשוי להיות כבד יחסית) והרווח שבין השלבים (מבחינת ההתאמה למבנה הגוף). כמו כן כדאי להעדיף סולמות עם שלבים מחורצים שמצמצמים משמעותית את הסיכון להחלקה. השיקול האחרון, ובעצם הראשון, הוא כמובן הגובה המקסימלי בהתאם למאפייני העבודה שלכם.

Exit mobile version