Site icon מקומון רמת גן

איומי הסייבר שיכולים להרוס את החופשה הבאה שלכם

שיאה של עונת התיירות בישראל כבר כאן ורשימת היעדים הפתוחים לתיירות מתארכת. אבל העומסים על חברות התעופה וחברות התיירות, מביאים גם לתופעות שליליות, שיכולות לפגוע אפילו בחופשה שלכם. אבל על מה מדובר בדיוק ואיך מתמודדים?

סיכוני סייבר שמאיימים על החופשה שלכם – איך זה עובד

מומחים רבים בתחום הסייבר מסבירים כי עונת השיא של התיירות היא גם עונת השיא של הבוטים – תוכנות המבצעות פעולות אוטומטיות דרך האינטרנט.

ליתר דיוק, מיליארדי בוטים המופעלים על ידי חברות תיירות שונות כדי לפגוע בחברות המתחרות. כתבות רבות נכתבו בנושא מתקפות סייבר, ולדוגמא כתבה בכלכליסט.

השיטות של הבוטים לפגוע בחברות מתחרות

השימוש בבוטים הוא כה מגוון ויעיל, עד כי אפשר לראות מספר שיטות אפקטיביות במיוחד, בהן משתמשות חברות תיירות כדי לפגוע זו בזו באמצעות בוטים:

  1. הבוטים סורקים את מחירים המלונות והטיסות באתרי התיירות השונים, אוספים כמויות אדירות של מידע, כדי לתת ללקוחות שלהן הצעות משתלמות יותר. כך אפשר למצוא מחירים שונים עבור אותם יעדים ולהשיג יותר לקוחות.
  2. בוטים אחרים מאטים את הפעילות באתר המתחרה, כדי לגרום ללקוחות לבצע מה שנקרא bounce. פעול שמוציאה את הגולש מהאתר וגם גורמת לירידה בדירוג במנועי החיפוש של גוגל.
  3. תקיפת בוטים מסוג אחר, מתבצעת על ידי הוספה של כרטיסי טיסה ומקומות במלון לעגלת קניות – בלי לבצע רכישה, כדי לתפוס מקומות ולמנוע מלקוחות לבצע עסקה. המטרה היא כמובן לגרום ללקוח לעבור למתחרים.

הלקוחות לא מודעים לנזק

למותר לציין כי התנהלות זו של חברות מתחרות, המיועדת לפגוע במתחרים, משפיעה ישירות על יכולתה של החברה לשרת נאמנה את הלקוחות שלה ולספק להם שירותים ברמה גבוהה של אמינות, זמינות ויעילות.

כמויות הבוטים רק עולות, ההפרעה לפעילות באתרים גוברת והחברות המתחרות נאלצות לעיתים להתמודד עם הצפה של בוטים באתר, שמספרם עולה לעיתים קרובות על מספר הגולשים האמיתיים.

תמונה: Depositphotos

התנועה האדירה הזו משפיעה בהכרח על רמת התמחור של מוצרים שונים בתחום התיירות, כמו גם על מידת הזמינות של אתרי תיירות, בתי מלון וטיסות ליעדים מבוקשים.

הגיעה בצרכן הקצה עלולה לבוא בשלב מאוחר יותר, אך פגיעה ממושכת בקנה מידה כזה עלולה אף להביא לפגיעה בחברות תיירות קטנות, שיאלצו לצאת מהתחרות ולהשאיר את השוק בשליטתם של חברות תחרותיות יותר.

כתוצאה, עלולה להיווצר עלייה חדה במחירים, לצד תופעות נוספות שעדיין קשה לחזות מראש.

לסיכום

על אף הימצאותם של פתרונות סייבר מתקדמים בשלל תחומים, בוטים זדוניים בתחום התיירות עודם פעילים ומזיקים במיוחד.

הם מאטים את האתר בזמן שאתם מנסים להזמין, שומרים לעצמם מקומות, כדי שלא תצליחו להזמין באתר המתחרה וגם אוספים עליכם ועל אתרי התיירות המובילים מידע חיוני, שעוזר למפעילים שלהם לנצח את המתחרים.

פתרונות טכנולוגיים קיימים, אבל עד שחברות התיירות יחליטו להתחיל ליישם אותם, תאלצו להסתפק בהזמנת חופשה מהשאריות של הבוטים.

Exit mobile version