Site icon מקומון רמת גן

אחת ולתמיד – מדוע לא ממליצים על ג'קוזי בהיריון?

מדוע גורמים שונים טוענים שאין להשתמש בג'קוזי בתקופת ההריון? האם יש מחקרים המוכיחים כי רחצה בג'קוזי בבית או במהלך החופשה מסוכנת לאם ולעובר? האם הרופאים ממליצים לנשים בהריון להימנע מרחצה בג'קוזי לאורך כל תקופת ההריון או רק בשליש הראשון או האחרון להריון? פנינו למיטב המומחים כדי לענות אחת ולתמיד על השאלה שמעסיקה את כל הנשים בהריון – האם מותר להשתמש בג'קוזי בתקופת ההריון או שהרחצה מסוכנת ויש להימנע מג'קוזי במשך 9 חודשים לפחות?

איסור גורף או חלקי – תלוי את מי שואלים

האיסור להשתמש בג'קוזי בתקופת ההריון אינו חד משמעי, יש רופאים ומומחים ללידה והריון הממליצים לא להיכנס לג'קוזי ולהימנע גם מאמבטיות עם מים חמים לכל אורך תקופת ההריון. מומחים ורופאים אחרים ממליצים להימנע מג'קוזי רק בשליש הראשון להריון.

בשליש הראשון להריון, תקופה המסתיימת בתום השבוע ה-13, הנשים ההרות סובלות מרגישויות שונות והן עלולות לחוש עייפות מוגברת ולסבול מרגישות לריח, למאכלים מסוימים ועוד. בשליש הראשון העובר מתחיל להתפתח לאחר המפגש וחדירת הזרע לביצית, זו תקופה רגישה ויש להפחית סיכונים לכן כדאי להימנע מרחצה בג'קוזי בגלל טמפרטורות המים הגבוהה ובמיוחד בגלל החשש מזיהומים הנמצאים במים. גם לבריכה לא מומלץ להיכנס, בין אם זו בריכת ביתית פרטית ובין אם מבלים בבריכה ציבורית או בבריכת השחייה במהלך חופשה.

כדאי לדעת כי בשליש הראשון של ההריון כל הזעה מוגברת וכל חום גבוה עלולים לגרום להתכווצויות העשויות להוביל לצירים מוקדמים. לכן, כל המומחים ממליצים להימנע מטמפרטורה גבוהה שעשויה לחמם את הגוף מעל ל-36 מעלות. זו סכנה מוחשית לאם ולעובר המתפתח ברחמה, לכן כדאי לוותר על ג'קוזי, סאונה, בריכות שחייה ואמבטיות חמות. נשים שאינן מוכנות לוותר על אמבטיה יכולות לרחוץ במים חמימים בלבד, ויש להקפיד על אמבטיה קצרה.

ג/קוזי. זה נעים וזה כיף – אבל לא בהריון!
צילום: unsplash

בשליש השני להריון המתחיל בשבוע ה-14 ומסתיים בשבוע ה-27, העובר מתפתח במהירות ומסוגל כבר למצמץ בעיניו, לכווץ את הפנים ולמצוץ אצבע, וגם שמיעתו רגישה. האם בתקופה זו חזקה יותר לכן אפשר לטבול בג'קוזי במשך מספר דקות כל עוד טמפרטורת המים נמוכה ומקפידים על מים חמימים בלבד. מומלץ להימנע מג'קוזי ציבורי כמו במלון או במתחם נופש ופנאי, בגלל חשש לזיהומים.

בשליש השלישי להריון המתחיל בשבוע ה-28 העובר מסיים את שלבי התפתחות איברי הראייה ואיבריו מתפתחים במהירות. בתקופה זו האם מתמודדת עם קשיים שונים בגלל משקל הבטן וחוסר נוחות, לעיתים היא תחוש עייפות ותשישות, תסבול מנפיחות ברגליים ומבצקות בידיים, לכן כדאי לשקול בכובד ראש האם להיכנס לג'קוזי או לא.

המלצות לנשים בהריון שאינן מסוגלות לוותר על הג'קוזי

מומלץ להימנע מרחצה בג'קוזי בשליש הראשון, ובשליש השני והשלישי אפשר לטבול בכל ג'קוזי ביתי כל עוד מקפידים על הכללים הבאים:

Exit mobile version