מחר יפתחו לתנועה נתיבי התחבורה הציבורית חדשים ומשודרגים בגבול רמת גן – בני ברק, בדרך ששת הימים המובילה מכיוון דרך איילון ומתחם הבורסה ליהלומים, דרך האיצטדיון הלאומי וקניון איילון לכיוון כביש גהה (4) • צירי התחבורה הציבורית בדרך ששת הימים ובבן גוריון כוללים בנוסף לנתיבי העדפה גם תחנות אוטובוס חדשניות, מדרכות רחבות ושבילי אופניים רחבים ובטיחותיים • שרת התחבורה מירי רגב: ״זוהי בשורה שתאפשר לתושבים לוותר על הרכב הפרטי״
משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון והעיריות רמת גן ובני ברק משיקים לראשונה: נתיבי תחבורה ציבורית מרכזיים, בגבול רמת גן-בני ברק, בדרך ששת הימים ובבן גוריון לצד תחנות אוטובוס חדישות ומתקדמות. נתיבי התחבורה הציבורית יאפשרו נסיעה בתחבורה ציבורית מהירה ויעילה, עוקפת פקקים, לאזורי תעסוקה ומסחר. בנוסף, שודרג המרחב העירוני, הכולל חידוש תשתיות ומדרכות הרחוב לצד סלילת שביל אופניים בסטנדרט בטיחותי, רחב ומופרד מהכביש, המתחבר לרשת של שבילי אופניים בינעירוניים בגוש דן.
במסגרת מיזם 'הרשת המטרופולינית-מהיר לעיר' שמוביל משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, ובשיתוף העיריות רמת גן ובני ברק ייפתחו לתנועה מחר בבוקר (06.02) נתיבי תחבורה ציבורית מרכזיים בדרך ששת הימים ובבן גוריון, בגבול בני ברק-רמת גן, לצד פתיחתו של שביל אופניים בסטנדרט בטיחותי, רחב ומופרד מהכביש שיתחבר לרשת של שבילי אופניים הבינעירוניים –'אופנידן'.
מדובר בבשורה משמעותית עבור כל מי שנוסע בתחבורה ציבורית ולמי שמחפש אלטרנטיבה מהירה, יעילה ונוחה, עוקפת פקקים, כדי לנסוע לעבודה וחזרה. מעתה ייסעו האוטובוסים בנתיב תחבורה ציבורית בדרך ששת הימים, שיחד עם הנתיב התחבורה בדרך בן גוריון , יאפשרו לתושבי האזור להגיע באופן קל ומהיר יותר לכל מקום, בין אם מדובר בעבודה, לימודים, קניות ויעדים נוספים.
לצד נתיבי התחבורה הציבוריים, הוצבו תחנות אוטובוס חדישות ומתקדמות לרווחת תושבי האזור. התחנות כוללות: עדכונים בזמן אמת, מסכי מגע, חיבור ל-WIFI , עמדות טעינת סלולר, סככת הצללה לימי החורף והקיץ ונגישות מלאה. המהלך צפוי לשפר באופן משמעותי את הנסיעה בתחבורה ציבורית לתושבי האזור כולו.
לצד צירי ההעדפה לתחבורה ציבורית שודרג המרחב האורבני, הכולל חידוש התשתיות והמדרכות ברחוב, פיתוח נופי לרווחת תושבי האזור, יבוצע גם שביל אופניים בדרך ששת הימים שיהיה רחב (3.5 מטר), בטיחותי ומופרד בהפרדה מלאה מהכביש ומשאר משתמשי הדרך. לאורך השביל נטעו עצים שישמשו להצללה לרוכבי האופנים. יש לציין כי שביל האופניים בדרך ששת הימים בגבול רמת גן-בני ברק מתחבר לשביל "יונתן"- והינו חלק משביל "ירקון", כחלק מפרויקט 'אופנידן', המחבר באמצעות רשת שבילי אופניים בינעירוניים את הערים: ראש העין, פתח תקווה, בני ברק, רמת גן ות"א-יפו.
לדברי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (מיל') ח״כ מירי רגב "אנו מביאים היום בשורה תחבורתית חשובה לתושבי רמת גן ובני ברק ולמרכז התעסוקה באזור. המהפכה התחבורתית בדרך ששת הימים ובבן גוריון היא הלכה למעשה לחזון: 'מחברים את ישראל', עבור הציבור הרחב, כדי שיוכל לוותר על הרכב הפרטי, ועדיין ליהנות מחווית נסיעה מהירה, בטוחה ויעילה. זוהי בשורה של ממש לתושבי גוש דן, שיוכלו לעזוב את הרכב הפרטי, ובכך לסייע לבעיית הפקקים וגם להוריד את זיהום האוויר".
מנכ"ל נתיבי איילון, איתמר בן מאיר אמר כי הוא "מודה לעיריות רמת גן ובני ברק על שיתוף הפעולה החשוב עם נתיבי איילון לרווחת תושבי האזור, כשאת פירותיו ניתן לראות הלכה למעשה בשטח. נתיבי תחבורה ציבורית לצד סלילת שביל אופניים הם כחלק מקשת הפתרונות התחבורתיים-מתקדמים שמשרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, מקדם המהווים חלופה ראויה לרכב הפרטי שיסייעו לצמצום הגודש בכבישים".
ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן ציין כי "רמת-גן מעודדת תחבורה ציבורית והורדה משמעותית בכמות כלי הרכב הפרטיים מהכביש. במשך שנים דרך ששת הימים ודרך בן גוריון גזלו זמן יקר לנוסעים ולנהגים בדרכם לעבודה ובחזרתם לבתים. פתיחת הנתיבים הייעודים לתחבורה הציבורית, יפחיתו משמעותית את פקקי התנועה, תאונות הדרכים ורמת הזיהום שיש בכבישים הללו במצב הקיים".
ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין הוסיף כי "הבשורה התחבורתית הינה אדירה לבני ברק ולמטרופולין כולו. פעילות משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון והרשויות העירוניות, מציבות רף חדש בשדרוג התחבורה הציבורית והנגשת פתרונות לאלפי המשתמשים בה, הפרדה תנועתית וחשיבה לאומית רחבה של צרכי הפרט מול צרכי הכלל, שמירה על הסביבה יחד עם שלומם של משתמשי הדרך. בני ברק מברכת על חנוכת המקטעים החדשים ותמשיך להוביל את פיתוח תוכניות התחבורה במסגרת תוכנית 'נעים לעתיד' יחד עם שותפותיה במשרד התחבורה ובנתיבי איילון".
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, מקדם קשת של פתרונות תחבורתיים- מתקדמים עבור תושבי המדינה כדי לייצר חלופות אמיתיות לרכב הפרטי במטרה לצמצם את הגודש בכבישים. הרשת המטרופולינית- מהיר לעיר ו-'פרויקט אופנידן' הם חלק מתוך קשת הפתרונות התחבורתיים-מתקדמים.
'מהיר לעיר- במסגרת הרשת המטרופולינית, שמקדם משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, הוא פרויקט מקיף לשדרוג מערך התחבורה הציבורית במרכז הארץ, שנועד להציב סטנדרט חדש לתחבורה הציבורית ולייצר אלטרנטיבה יעילה ואיכותית לרכב הפרטי עבור תושבי המרכז. במסגרת הפרויקט: משודרג המרחב העירוני, מוצבות תחנות חדשות ומתקדמות, סוללים שבילי אופניים עירוניים, נתנו העדפה לנוסעי התחבורה הציבורית באמצעות צביעת נתיבי תחבורה ציבורית ייעודיים ומשודרגים קווי האוטובוס ותדירותם בהתאם ובשיתוף התושבים.
במסגרת פרויקט 'אופנידן' שמקדם משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, נסללים כ-100 קילומטרים של נתיבי אופניים בינעירוניים רחבים שיחברו בין ערי המרכז, מראשון לציון בדרום ועד לרעננה והרצליה בצפון. נתיבי האופניים הם ברוחב של 3.5 מטר, עם הפרדה מלאה מתנועת המכוניות והולכי הרגל. הפרויקט כולל הפרדות מפלסיות, וגשרים שיאפשרו חציה מהירה ובטוחה של כבישים מהירים, עמודי תאורה, אמצעי אכיפה, מתקני דרך לרוכבי האופניים, עמדות ריענון ומנוחה, מפות ושילוט, הצללה וטכנולוגיה תומכת. שביל האופניים שנסלל בדרך ששת הימים מתחבר לשביל "יונתן"- והינו חלק משביל "ירקון", המחבר באמצעות רשת של שבילי אופניים בינעירוניים את הערים: ראש העין, פתח תקווה, בני ברק, רמת גן ות"א-יפו.